چگونگی انتخاب بهترین برند برای ایمپلنت دندان

شاید شما نیز نام ایمپلنت را در موقعیت‌های مختلف چون کلینیک دندانپزشکی، روزنامه، تلویزیون و… شنیده باشید. در طول زندگی ممکن است به دلایل مختلفی چون پوسیدگی، ضربه و… افراد دندان‌های اصلی خود را از دست بدهند. از آنجایی که حضور تمامی دندان‌ها برای همه افراد در هر سنی الزامی است، می‌توان به جهت جبران کمبود آن نسبت به انجام ایمپلنت اقدام کرد. شناخت بهترین ایمپلنت دندان یکی از ابتدایی‌ترین مواردی است که ذهن تمامی افراد را به سمت خود معطوف می‌نماید. شما می‌توانید با مراجعه به دندانپزشک و انجام این کار، سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

ایمپلنت چیست؟

یکی از روش‌های درمانی استاندارد و متداول که برای پر کردن جای خالی دندان‌ها در میان عموم رواج دارد، ایمپلنت است. برای این کار می‌بایست دندان و لثه فرد تحت عمل جراحی قرار گیرد و در حین آن پایه ای کوچک در داخل استخوان فک تعبیه شود. وجود این پایه به عنوان نگهدارنده دندان عمل کرده و پس از جوش خوردن آن در نواحی استخوان فک می‌توان روکش ایمپلنت را در جای مناسب خود قرار داد. برای انجام این روش، دندان جدید وابسته به دندان‌های کناری نبوده و در جای خود ثابت می‌ماند.

بهترین برند ایمپلنت دندان

بهترین برند ایمپلنت دندان

بهترین برند ایمپلنت چه ویژگی ‌هایی دارد؟

از آنجایی که افراد متعددی در این حیطه مشغول به فعالیت هستند، می‌بایست حین انجام ایمپلنت باتوجه به برخی از نکات، بهترین نوع آن را استفاده کنند؛ چراکه عدم استفاده از جنس مرغوب ایمپلنت می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را برای سلامت دهان و دندان به وجود آورد. یکی از نکات بسیار مهم می‌تواند تجربه و سابقه کار برند ایمپلنت مورد استفاده باشد؛ به بیانی دیگر در واقع شما می‌توانید کالایی مرغوب را از شرکتی معتبر و با اصالت مورد استفاده قرار دهید.

از دیگر نکات مهم می‌توان به در دسترس بودن جزئیات ایمپلنت اشاره کرد. اگر ایمپلنت دچار مشکل شود در صورت عدم یافتن قطعه مورد نظر ممکن است شما نیاز به تعویض آن داشته باشید. معمولاً برند‌های خوب و مطرح در سطح جهانی، کالای خود را با ضمانت و گارانتی ارائه می‌نمایند که همین امر موجب می‌گردد تا خریداران از بابت کیفیت ساخت آن‌ها مطمئن شوند.

بهترین برند ایمپلنت دندان

بهترین برند ایمپلنت دندان

هنگام انجام ایمپلنت دندان به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر شما نیز قصد دارید تا از انجام ایمپلنت رضایت کاملی را کسب نمایید، توصیه می‌کنیم که پیش از جراحی، نکاتی چون برند ایمپلنت، ساختار، نوع و جنس روکش استفاده‌ شده را مد نظر قرار دهید و در این موارد با متخصص خود مشورت کنید. با دقت در میزان کیفیت این سه پارامتر شما می‌توانید درمانی هوشمندانه‌تر داشته باشید. لازم به ذکر است که تمامی برند‌های فعال در این زمینه از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و تمامی الزامات و استاندارد‌ها در آن‌ها رعایت شده‌اند. تنها نکته تمایز میان برند‌های فعال، میزان طول عمر و رضایت کالا است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:   انتخاب بین عصب کشی یا کاشت ایمپلنت

معرفی انواع برند ایمپلنت

علی‌رغم ساخت تجهیزات ایمپلنت در اقصی نقاط جهان، می‌توان گفت بیشتر، ایمپلنت‌های تولید شده در کشور‌های سوئیس و آمریکا از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. از دیرباز تاکنون این دو کشور در حال رقابت با یکدیگر بوده‌اند و سعی می‌کنند محصولاتی خوب و باکیفیتی را عرضه نمایند. بهترین برند‌های ایمپلنت دندان عبارتند از:

بهترین برند ایمپلنت دندان

بهترین برند ایمپلنت دندان

شرکت استرامن ITI Strumann

شرکت استرامن ITI Strumann یکی از شرکت‌های فعال در سوئیس است که با استفاده از مهندسی دقیق و تکنولوژی مدرن توانسته گامی استوار در این صنعت بردارد. افرادی که برای درمان جای خالی دندان خود علاقه‌مند به انجام ایمپلنت هستند، می‌توانند از ایمپلنت‌های این شرکت استفاده نمایند. مزایای استفاده از ایمپلنت‌های شرکت استرامن بسیار متعدد بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا در طولانی مدت بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

بهترین برند ایمپلنت دندان

بهترین برند ایمپلنت دندان

شرکت زیمر بیومت Zimmer Biomet

یکی از شرکت‌های سازنده ایمپلنت در آمریکا، شرکت زیمر بیومت Zimmer Biomet نام دارد که با تولید بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات توانسته در میان سازندگان ایمپلنت جایگاه مطلوبی را از آن خود کند. از مزایای ایمپلنت‌های ساخته شده توسط این شرکت می‌توان به قیمت مناسب، ماندگاری بالا، استفاده از به‌روز‌ترین متریال و… اشاره نمود.

شرکت مدنتیکا

یکی از برند‌های معروف در زمینه تولید ایمپلنت، شرکت مدنتیکا است که میزان رضایت افراد از آن در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. این شرکت با داشتن ۲۵ سال سابقه کاری در زمینه تولید این تجهیزات توانسته جایگاه مناسبی را در بین دندانپزشکان و افراد به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است که خرید تجهیزات ایمپلنت از این مجموعه در مقایسه با سایر شرکت‌ها نسبتاً زیاد بوده که می‌توان قیمت بالای آن را به علت کیفیت در نحوه ساخت آن دانست.

بهترین برند ایمپلنت دندان

بهترین برند ایمپلنت دندان

شرکت بگو

یکی از شرکت‌های آلمانی که در ساخت ایمپلنت دقت بسیار زیادی صرف می‌نماید، شرکت بگو نام دارد. این شرکت جهت ساخت تجهیزات خود از جنس رویه زیرکونیم استفاده می‌کند که همین امر موجب می‌شود تا ماندگاری و کارایی ایمپلنت‌ها افزایش یابند. اگر از بابت پرداخت هزینه، مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم محصول باکیفیت و مرغوب این مجموعه را انتخاب نمایید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا بیماری لثه خطرناک است؟

جمع بندی انواع برند ایمپلنت

انواع برند‌های فعال در زمینه تولید ایمپلنت به شرح زیر هستند و شما می‌توانید برند مورد نظر خود را انتخاب کرده و نسبت به خرید و استفاده از آن اقدام نمایید.

نام کشور بهترین برند ایمپلنت دندان
ایران کیمیا

کاشت

اطبا

سینا

بایونیک

سوئیس شرکت استرامن ITI Strumann

شرکت ایده

آمریکا شرکت زیمر بیومت Zimmer Biomet

شرکت نوبل بیوکر Nobel biocer

آلمان شرکت مدنتیکا

شرکت بگو

سوئد استرا

نابل

بیوکر

کره دنیتوم

اوستم

دی او

مگاژن

فرانسه ای دی ای

IDI

یوروتکنیکا

چین وانژو

گرین

دنتک

هونگ

کو

پیامد استفاده از ایمپلنت نامرغوب

از آنجایی که سلامت دهان و دندان برای افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، توصیه می‌کنیم با خریداری و استفاده از ایمپلنت مرغوب گامی استوار در جهت حفظ و نگهداری دندان‌های خود بردارید. قطعاً استفاده از ایمپلنت ارزان قیمت و نامرغوب مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت که جبران آن‌ها آسان نخواهد بود و می‌تواند زمینه ساز مشکلات متعددی باشد. همچنین استفاده از ایمپلنتی با کیفیت نامناسب، می‌تواند مشکلاتی چون عفونت، آسیب به لثه، مشکل در جویدن غذا، طولانی شدن دوره درمان، تحلیل استخوان فک، درد و ناراحتی بسیار و شکست ایمپلنت را به همراه داشته باشد.

بهترین برند ایمپلنت دندان

بهترین برند ایمپلنت دندان

سوالات متداول

  1. ایمپلنت دندان چیست؟

با توجه به این‌که ممکن است هر فرد در طول زندگی یک یا چند دندان خود را به دلایل مختلف از جمله ضربه، شکستگی و پوسیدگی از دست بدهد، ایمپلنت به عنوان روشی درمانی محسوب می شود. در واقع ایمپلنت می‌تواند با استفاده از یک پایه فلزی و روکش ایمپلنت، جای خالی دندان اصلی را در دهان شما پر کند.

  1. اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان چیست؟

از آنجایی که متخصصان و دندانپزشکان قصد دارند تا جای خالی دندان طبیعی فرد را پر نمایند، باید از تجهیزاتی چون روکش ایمپلنت، کانکتور و پایه ایمپلنت استفاده کنند. روکش ایمپلنت ساختاری مشابه دندان اصلی افراد دارد که جنس آن اغلب از سرامیک است. کانکتور همان‌طور که از نامش مشخص است برای ثابت نگه داشتن روکش ایمپلنت دندان روی پایه کاربرد داشته و اغلب به‌صورت شش وجهی یا هشت وجهی تولید می‌شود. پایه ایمپلنت نیز در استخوان فک قرار داده شده و پایه‌ای محکم و ایمن برای نگهداری ایمپلنت به‌حساب می‌آید.

  1. علت انجام ایمپلنت دندان چیست؟

لازم است بدانید افرادی که قصد دارند تا طرح لبخند خود را اصلاح نمایند و یک یا چند دندان خود را از دست داده اند، نسبت به انجام ایمپلنت دندان اقدام می‌کنند. در واقع ایمپلنت ظاهری طبیعی به دندان‌های شما داده و از تحلیل استخوان‌های فک جلوگیری خواهد کرد. از آنجایی که جالی خالی دندان در طول مدت زمانی طولانی می‌تواند منجر به جابه‌جایی یا کج شدن سایر دندان‌ها شود، توصیه می‌کنیم به منظور عدم آسیب رساندن به سایر دندان‌ها انجام این کار را در اولویت قرار دهید.

  1. چگونه می‌توان فهمید که چه فردی کاندیدای مناسبی برای انجام ایمپلنت است؟

برای افراد متعددی این سؤال پیش می‌آید که آیا من کاندیدای مناسبی برای انجام ایمپلنت هستم یا خیر! اگر شما نیز برای انجام این جراحی دچار شک و تردید هستید؛ توصیه می‌کنیم که پس از خواندن بخش ذیل، اگر یک یا چند گزینه در مورد شما صدق می‌کرد؛ هرچه زودتر نسبت به انجام ایمپلنت اقدام نمایید.

  • تمایل به اصلاح طرح لبخند خود
  • از دست دادن یک یا چند دندان در اثر وقایع مختلف
  • کیفیت مطلوب تراکم استخوان
  • رعایت اصولی بهداشت دهان و دندان
  • عدم دندان قروچه
  • عدم استفاده از دارو‌هایی چون بیسفوسفونات

سخن پایانی                                                                                                                                                

یکی از نوین‌ترین راه‌های جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت نام دارد که دارای قدمتی نسبتاً زیاد در کشور ایران است. بسیاری از متخصصان و دندانپزشکان انجام این کار را امری حیاتی دانسته و تأکید می‌کنند تا افراد به محض وقوع این عارضه، با مراجعه به متخصص از بروز مشکلات دهان و دندان جلوگیری نمایند. از آنجایی که کمپانی‌های مختلفی در اقصی نقاط جهان مشغول به ساخت انواع ایمپلنت‌ها هستند، ممکن است انتخاب بهترین نوع آن امری نسبتاً دشوار باشد که شما می‌توانید با مراجعه به دندانپزشکی مجرب، بهترین نتیجه را از کاشت دندان خود به‌دست ‌آورید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت دندانی all on 4 چیست؟
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code