هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چگونه است؟

ایمپلنت دندان که جهت اصلاح طرح لبخند و جایگزینی برای دندان های از دست رفته بوده، در لیست خدمات محبوب؛ اما گران دندانپزشکی جای دارد که برای انجام آن، افراد به سراغ بیمه‌ها می‌روند. در این شرایط، شاید برای افراد این سوال مطرح گردد که هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چگونه است؟ هر یک از بیمه‌ها از جمله بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی چه شرایطی دارند و چه نوع خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهند؟ در صورتی که شخصی واجد شرایط دریافت بیمه تکمیلی نباشد، چه کاری باید انجام دهد؟

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه یک امر رایج نبوده و بیمه این نوع خدمات را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. برای این‌که هزینه ایمپلنت دندان با بیمه را دریافت نمایید می‌بایست از بیمه تکمیلی برخوردار باشید. البته دو محدودیت نیز برای دارندگان بیمه تکمیلی ایمپلنت در نظر گرفته شده‌اند. برای این‌که از بیمه تکمیلی بهره ببرید می‌بایست به مراکزی مراجعه کنید که با این مراکز جهت درمان قرارداد بسته‌اند. راه حل دیگری نیز وجود دارد؛ به این صورت که در مرکز مورد نظر خود درمان را انجام دهید و هزینه را نیز به‌صورت کامل بپردازید و پس از پرداخت، اقدام به دریافت هزینه از بیمه نمایید.

آیا بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت را پوشش می دهد؟

در واقع می‌توان گفت که هیچ یک از بیمه‌ها هزینه ایمپلنت دندان را متقبل نمی‌شوند؛ از این‌رو اشخاصی که مایل هستند که برای انجام ایمپلنت دندان اقدام کنند، از بیمه‌های تکمیلی کمک می‌گیرند؛ اما آیا درمان ایمپلنت تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارد؟ هزینه این درمان به کمک بیمه تکمیلی به چه صورت محاسبه می‌شود؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت دندان را پرداخت نخواهد کرد؛ بنابراین تنها با داشتن بیمه تکمیلی، هزینه ایمپلنت دندان شما پرداخته نخواهد شد.

آیا بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت را پوشش می دهد؟

آیا بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت را پوشش می دهد؟

در صورتی که همچنان قصد دارید تا به کمک بیمه تکمیلی برای انجام این کار اقدام کنید، بهتر است بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی را تهیه نمایید. در واقع بیمه‌های تکمیلی انفرادی به هیچ‌وجه هزینه ایمپلنت دندان را متقبل نمی‌شوند؛ از این‌رو، حتی زمانی که اتفاق و حادثه‌ای رخ می‌دهد و شاهد از دست رفتن دندان هستید، همچنان بیمه تکمیلی انفرادی هزینه‌ها را متقبل نخواهد شد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت تیتانیومی بهتر است یا ایمپلنت سرامیکی؟

بیمه تکمیلی گروهی برای ایمپلنت دندان

در صورتی که علاقه‌مند هستید که هزینه دندان را به کمک بیمه تکمیلی بپردازید، بیمه تکمیلی گروهی تنها راه باقی مانده است. این بیمه به این صورت عمل می‌کند که حداقل تعداد افراد می‌بایست ۵۰ نفر بوده و شرکت یا سازمانی این اشخاص را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده باشد. در این شرایط، شرکت درخواسته خود مبنی بر ایمپلنت بیمه تکمیلی را ارائه داده و این مسئله را به اطلاع بیمه‌گر می‌رساند.

در واقع شرکت بالاترین مبلغ جهت پوشش ایمپلنت بیمه تکمیلی را معین کرده و پس از آن، بیمه‌گر براساس میزان تعیین شده، معین می‌کند که حق بیمه چقدر است.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی تنها قسمتی از خدمات دندانپزشکی را می‌پردازد و همین خدمات نیز با محدودیت‌هایی  مواجه هستند و هزینه آن را می‌توانید تنها در مراکزی دریافت نمایید که تحت نظر تامین اجتماعی به فعالیت می‌پردازند. بیمه تامین اجتماعی تنها خدمات اندکی همچون کشیدن دندان، پر کردن و جرم‌گیری دندان را پوشش می‌دهد. بنابراین، امکان این‌که هزینه ایمپلنت دندان را به کمک بیمه تامین اجتماعی بپردازید، وجود ندارد.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح

هزینه ایمپلنت با برخورداری از بیمه نیروهای مسلح به چه صورت محاسبه می‌شود؟ آیا بیمه نیروی مسلح هزینه ایمپلنت دندان را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد؟ در واقع، بیمه نیروهای مسلح یکی از انواع بیمه‌ها به شمار می‌رود.  صاحبین این بیمه می‌بایست به آن دسته از مراکز دولتی و نظامی مراجعه نمایند که با این بیمه قراداد بسته‌اند تا بتوانند از خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه بهره‌مند شوند.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح

بیمه نیروهای مسلح تنها به سربازان اختصاص نداشته و اشخاصی که به شکل رسمی در این نهاد مشغول به فعالیت هستند را نیز دربرمی‌گیرد؛ از این‌رو، هزینه خدماتی همچون ایمپلنت دندان، ارتودنسی، لمینت و سایر مواردی که به عمل‌های زیبایی مربوط می‌شوند را بیمه عادی نیروهای مسلح متقبل نخواهد شد. به همین علت، دارندگان بیمه نیروهای مسلح تحت پوشش هزینه خدمات ایمپلنت دندان قرار نمی‌گیرند. تنها برای افراد جانباز این امکان وجود دارد که بیمه نیروهای مسلح، هزینه ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار دهد. در این شرایط، شخص جانباز می‌تواند به کمک این بیمه برای انجام ایمپلنت دندان اقدام نماید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چه مدت پس از کشیدن دندان می‌ توان ایمپلنت کرد؟

هزینه ایمپلنت با بیمه جانبازان

هزینه ایمپلنت با بیمه جانبازان در واقع به میزان تحت پوشش بیمه و مدل ایمپلنت بستگی دارد. در بعضی از موارد، شاهد پرداخت هزینه ایمپلنت به‌صورت کامل توسط بیمه جانبازان هستیم؛ اما در برخی دیگر بیمه تنها قسمتی از هزینه را پرداخت می‌کند. برای این‌که اطلاعات تکمیلی در این زمینه را دریافت نمایید می‌بایست با بیمه جانبازان تماس حاصل فرمایید.

ایمپلنت با بیمه تکمیلی ایران

بیمه‌های تکمیلی و بیمه‌های درمانی تنها قسمتی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهند. بیمه تکمیلی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هزینه ایمپلنت دندان را متقبل نمی‌شود. برای این‌که بیمه تکمیلی ایران هزینه ایمپلنت دندان را پوشش دهد، می‌بایست بیمه تکمیلی گروهی را تهیه نمایید.

ایمپلنت با بیمه تکمیلی دانا

ایمپلنت با بیمه تکمیلی دانا

ایمپلنت با بیمه تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی دانا نیز همچون دیگر بیمه‌های تکمیلی تنها قسمتی از خدمات دندانپزشکی که شامل جرم‌گیری، کشیدن دندان، پر کردن و دیگر خدمات دندانپزشکی می‌شوند را پوشش می‌دهد. خدماتی همانند ارتودنسی، لمینت و ایمپلنت تحت پوشش قرار نمی‌گیرند و این خدمات تنها به کمک بیمه تکمیلی گروهی امکان‌پذیر است.

ایمپلنت با بیمه بانک ملت و بیمه بانک صادرات

در رابطه با بیمه بانک ملت نیز باید بیان کرد که این بیمه به سه شکل فردی، خانوادگی و گروهی ارائه می‌گردد که هر یک از آنها از شرایط به‌خصوصی برخوردار هستند. یک‌سری شرایط خاص وجود دارند که بیمه بانک ملت تحت آن شرایط هزینه خدمات ایمپلنت دندان را متقبل می‌شود. بیمه تکمیلی بانک صادرات، قسمتی از هزینه ایمپلنت دندان را متقبل شده و تا حدی هزینه پرداختی توسط شخص را کاهش می‌دهد.

هزینه ایمپلنت دندان بدون بیمه تکمیلی

از آنجایی که ایمپلنت دندان در لیست خدمات گران تر دندانپزشکی جای داشته، اغلب اشخاصی که قصد دارند تا برای انجام ایمپلنت دندان اقدام نمایند، در جست‌وجوی روشی برای کاهش این هزینه‌ها در تلاش هستند. برای این اشخاص، بیمه تکمیلی شرایطی را لحاظ کرده که اشخاص واجد شرایط به‌واسطه آن می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند؛ اما اشخاصی که دارای شرایط بهره‌مندی از بیمه تکمیلی نیستند و از طرفی دیگر نمی‌توانند هزینه‌ها را بپردازند، می‌توانند به کلینیک‌هایی مراجعه کرده که شرایط اقساطی را ارائه می‌دهند.

هزینه ایمپلنت دندان بدون بیمه تکمیلی

هزینه ایمپلنت دندان بدون بیمه تکمیلی

به این صورت که قبل از انجام درمان ایمپلنت، شما مبلغی را تحت عنوان پیش‌پرداخت می‌پردازید و پرداخت مبلغ باقیمانده نیز به شکل قسطی در طول چند ماه صورت می‌گیرد. در صورتی که همچنان شرایط اقساطی را مناسب خود نمی‌دانید، راه‌ حل دیگری نیز برای شما وجود دارد. شما می‌توانید از پروتز دندان یا دندان مصنوعی به عنوان جایگزین استفاده نمایید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انواع ایمپلنت های دندانی

سوالات متداول

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه به چه صورت محاسبه می‌شود؟

بیمه تامین اجتماعی تنها بخشی از خدماتی همچون کشیدن، پرکردن و جرم‌گیری را تحت پوشش قرار می‌دهد و بیمه‌‌های تکمیلی تنها در صورتی که گروهی باشد، هزینه ایمپلنت دندان را می‌پردازد.

کدام یک از بیمه‌‌های تکمیلی هزینه ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

تنها بیمه تکمیلی گروهی است که با برخورداری از آن، امکان بهره‌مندی از خدمات ایمپلنت و خدمات زیبایی دندانپزشکی وجود دارد. بیمه تکمیلی نیروهای مسلح تنها هزینه ایمپلنت افراد جانباز را می‌پردازد. همچنین بیمه تکمیلی دو بانک ملت و صادرات، تحت یک‌سری شرایط به‌خصوص قسمتی از هزینه‌های ایمپلنت دندان را پرداخت می‌کند.

برای انجام ایمپلنت دندان به کمک بیمه جانبازان چقدر باید هزینه کرد؟

با مراجعه به بنیاد امور ایثارگران شما می‌توانید از هزینه ایمپلنت دندان به کمک بیمه جانبازان اطلاع یابید؛ چراکه سقف تعهدات بیمه همواره تغییر می‌کند.

چرا بیمه خدمات ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد؟

این مسئله به این علت است که ایمپلنت در لیست خدمات زیبایی جای دارد و بیمه هیچ یک از خدمات زیبایی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

سخن پایانی

ایمپلنت دندان یکی از انواع خدمات پرطرفدار دندانپزشکی بوده که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است؛ اما این نوع درمان هزینه بالایی نیز دارد. هزینه ایمپلنت دندان با بیمه از جمله دغدغه‌های اشخاص به هنگام بهره‌مندی از خدمات دندانپزشکی محسوب می‌شود. اغلب بیمه‌ها، هزینه‌های مربوط به ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و تنها بعضی از آنها تحت یک‌سری شرایط خاص، هزینه ایمپلنت دندان را متقبل می‌شوند. بیمه تامین اجتماعی در آن دسته از بیمه‌هایی قرار دارد که هزینه ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار نداده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code