ایمپلنت های تمام فک

اگر به دنبال جایگزینی برای پروتزهای مصنوعی سنتی هستید، ایمپلنت های دندانی تمام فک قطعاً ارزش فکر کردن را دارند. این درمان توسط دکتر وحید خوشکام DDS و تیم تخصصی پریودانتیکس و کاشت ایمپلنت ارائه می شود. در یک مشاوره شخصی می توانید بیشتر در مورد ایمپلنت های تمام فک و دیگر ایمپلنت های دندانی یاد بگیرید، که می توانید به صورت تلفنی یا آنلاین برای آن نوبت بگیرید.

ایمپلنت تمام فک چیست؟

ایمپلنت تمام فک یکی از سیستم های کاشت ایمپلنت های دندانی است که جایگزین کل دندان های از دست رفته یک قوس دندانی می شود. برای هر قوس دندانی، بخش ترمیمی ایمپلنت ها تنها تحت حمایت چهار ایمپلنت دندانی است. این راهکار یک ترمیم کامل را برای دهان فراهم می آورد که یک عمر دوام خواهد داشت و در آن تنها هشت ایمپلنت کاشته می شود.

سیستم تمام فک (All- On- 4) می تواند حتی برای افرادی که بافت استخوان آنها برای ایمپلنت های سنتی کافی نیست نیز عملی باشد. زیرا می توان ایمپلنت ها را به صورت مورب کاشت. متخصص پریودنتیست شما به جای انجام جراحی پیوند استخوان برای ساخت بافت استخوان از دست رفته، می تواند از بافت استخوانی باقی مانده به عنوان تکیه گاه ایمپلنت های دندانی استفاده کند.

ایمپلنت های تمام فک نسبت به ایمپلنت های سنتی چه مزایایی دارند؟

چندی پیش، پروتزهای دندانی سنتی تنها گزینه برای جایگزینی چند دندان از دست رفته بودند. گرچه پروتزهای مصنوعی می توانند لبخند شما را احیاء کنند و جلوی آب رفتن صورت ناشی از افتادن دندان ها را بگیرند، اما آنها راهکاری ناقص بودند.

پیشرفت هایی که در فناوری ها صورت گرفته است تا میزان زیادی موجب بهبود پروتزهای مصنوعی شده اند، و نمونه های مدرن آنها تناسب بهتری دارند و ظاهر آنها طبیعی تر است. با این حال، وقتی صحبت از تناسب و عملکرد به میان می آید، هنوز هم پروتزهای مصنوعی  مشکل آفرین هستند.

علاوه بر این، پروتزهای مصنوعی کاری برای سالم نگهداشتن بافت استخوان زیرین انجام نمی دهند. زیرا ایمپلنت های تمام فک مستقیماً از داخل بافت استخوان حمایت می شوند، آنها استخوان را تحریک می کنند، آن را سالم نگه می دارند و مانع تحلیل استخوان می شوند.

ایمپلنت های تمام فک ترمیمی زیبا خلق می کنند که مراقبت از آنها نیز راحت است. شما مثل همیشه تنها دندان ها و لثه های خود را برای زدودن پلاک ها و باکتری ها مسواک می زنید.

آیا ایمپلنت های تمام فک درمان های پر هزینه ای هستند؟

ممکن است هزینه اولیه ایمپلنت های تمام فک زیاد به نظر برسد. با این حال، اگر از منظر دراز مدت به آن نگاه شود، این گزینه درمانی از نظر مالی معنا پیدا می کند.

اولاً، ایمپلنت های تمام فک راهکاری دائمی هستند، و وقتی در جای خود قرار می گیرند نیازی به تعویض ندارند. پروتزهای سنتی نیاز به ترمیم و در نهایت تعویض خواهند داشت، که هر چند سال یک مرتبه هزینه جدیدی به بار خواهند آورد.

علاوه بر این، ایمپلنت های تمام فک نسبت به یک دست کامل از ایمپلنت های تکی هزینه ای بسیار کمتر در بر خواهند داشت. شما در همان روز فرایند هم لبخند خود را به طور کامل تغییر خواهید داد، و هم توانایی غذا خوردن و حرف زدن عادی را به دست خواهید آورد. این روند تنها یک یا دو ساعت طول خواهد کشید.

تیم تخصصی پریودانتیکس و کاشت ایمپلنت ما گزینه های مالی نیز ارائه می دهد، از جمله طرح های پرداخت برای کمک به شما در ایجاد تناسب بین خدمات دندانپزشکی که دریافت می کنید و بودجه شخصی شما. تنها کافی است در جلسه مشاوره در مورد گزینه هایی که دارید سؤال بپرسید، که شما می توانید با نوبت دهی آنلاین یا تماس تلفنی برای آن وقت بگیرید.

تشخیص علائم دندان از دست رفته و درمان آن

/
دندان‌ها از ترکیب بافت نرم و سخت به وجود آمده‌اند و طول عمر مشخصی ندارند و باتوجه به نحوه مراقبت شما، طول عمر آن‌ها تعیین می‌شود. دندان‌ها زمانی دچار مرگ می‌شوند یا به اصطلاح از دست می‌روند که اعصاب داخل پالپ دچار آسیب شده باشد. اگر آسیب به اعصاب دندان بیش از اندازه باشد، خون‌رسانی عصب دچار مشکل می‌گردد و بافت دندان دچار عفونت شدید می‌شود. از علائم شایع دندان‌های از دست رفته می‌توان به بوی بد دهان، مزه تلخ دهان، درد شدید، تورم لثه و... اشاره کرد. اگر هر کدام از این علائم را مشاهده کرده‌اید، باید سریعاً به متخصص دندانپزشک مراجعه نمایید.

آشنایی با انواع پیوند استخوان: اتوگرافت، آلوگرافت، زنوگرافت و الوپلاست

/
گاهی برای انجام درمان‌های دندانپزشکی نیاز به پیوند استخوان است که این امر یکی از رایج‌ترین کارهای موجود در زمینه جراحی فک و ایمپلنت محسوب می‌شود. در پیوند استخوان، بافت استخوانی را به استخوان دیگر پیوند می‌زنند تا مقدار استخوان موجود در قسمت مورد نظر افزایش یابد. معمولاً زمانی که استخوان تحلیل می‌رود، باید از پیوند استخوان استفاده شود تا استحکام قسمت مورد نظر افزایش پیدا کند. میزان تراکم استخوان در فک برای هر فردی، متفاوت است؛ به همین دلیل همه افراد نمی‌توانند به‌راحتی از درمان هایی مانند ایمپلنت استفاده نمایند. ایمپلنت دندان یکی از شایع‌ترین اقداماتی است که به پیوند استخوان نیاز دارد و بیمار باید برای داشتن دندانی بادوام از عمل پیوند بهره ببرد. پیوند استخوان در قسمت فک که طی 4 روش انجام می‌گیرد، به پیوند زدن استخوان به فک گفته می‌شود که از منابع مختلف برداشته شده است. 

پودر استخوان و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان

/
دندان‌ها نقش بسیاری در زیبایی چهره و لبخند افراد دارند. بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا دندان‌هایی سفید و مرتب داشته باشند؛ اما به‌دلیل برخی از عوامل ممکن است دچار پوسیدگی دندان شوند و حتی افراد دندان‌های خود را از دست بدهند. به همین دلایل اشخاص همواره سعی می‌کنند تا جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته خود بیابند. از بهترین راهکارها برای این امر، ایمپلنت دندان است. برای انجام ایمپلنت دندان باید دندانپزشک معاینات مختلفی را انجام دهد و اطمینان یابد که فک شما تراکم استخوان کافی جهت کاشت ایمپلنت دندان را دارد. در این میان برخی از افراد ممکن که دارای تراکم پایین استخوان فک باشند که در این صورت برای ایمپلنت دندان نیازمند پودر استخوان خواهند بود.

مقالات آموزشی ایمپلنت های تمام فک

نمونه های درمانی ایمپلنت های تمام فک