عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان

آیا تا به حال ایمپلنت دندان انجام داده‌اید یا قصد انجام آن را دارید؟ آیا از قیمت ایمپلنت دندان مطلع هستید؟ عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان کدام هستند؟ ایمپلنت دندان به عنوان یکی از تخصصی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی جزء پرهزینه‌ترین درمان‌ها تلقی می‌شود. هرچند ایمپلنت دندان به نسبت پرهزینه است؛ اما برخی از معیارها در هر فرد متفاوت بوده و سبب افزایش یا کاهش این هزینه خواهند شد. آشنایی و آگاهی از قیمت ایمپلنت دندان می‌تواند تصمیم‌گیری را برای افراد راحت‌تر و صحیح‌تر نماید. تجربه، مهارت و سابقه دندانپزشک، جنس ایمپلنت، هزینه‌های جانبی و… نمونه‌هایی از فاکتورهای تاثیرگذار در این میزان هزینه به حساب می‌آیند. اکنون برخی از این عوامل را با جزئیات کامل توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست؟

به دلایل مختلف مانند پوسیدگی، بیماری، تصادف و… افراد دندان‌های خود را در سنین گوناگون از دست می‌دهند؛ اما برای ادامه زندگی نیاز به جایگزینی برای دندان از دست رفته خود هستند. ایمپلنت دندان در مقایسه با پروتزهای مصنوعی از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است و از همین رو متقاضیان زیادی را نیز به خود جلب می‌کند. انتخاب یک متخصص باتجربه در دست یافتن به نتیجه دلخواه از ایمپلنت بسیار مهم بوده، بنابراین می‌بایست در این زمینه تمام دقت خود را به کار بگیرید.

همان‌طور که می‌دانید دندان‌های سفید و درخشان سرمایه‌ای بسیار گران‌بها هستند که می‌توانند زیبایی ظاهری افراد را تضمین کنند. علاوه‌بر این دندان‌های سالم و جذاب احساس اعتمادبه‌نفس را در افراد افزایش داده و می‌توانند لبخندی زیبا و جذاب را به آن‌ها هدیه دهند. لازم به ذکر است که هزینه درمان ایمپلنت دندان در مقایسه با دیگر درمان‌های دندانپزشکی تفاوت داشته، بنابراین می‌بایست پیش از اقدام برای این کار، تمامی هزینه‌ها و عوامل موثر بر آن را بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاد نمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از درمان‌هایی است که قیمت ثابتی نداشته و برای هر بیمار بسته به شرایطی که دارد متفاوت خواهد بود. بنابراین بیماران می‌بایست پیش از نهایی کردن درمان از یک دندانپزشک مجرب در رابطه با هزینه ایمپلنت و هزینه‌های جانبی آن مشورت بگیرند. همچنین این کار باعث می‌شود تا فرد بتواند بهتر و سریع‌تر تصمیم خود را اتخاذ نماید، زیرا می‌بایست پیش از هر اقدامی به میزان بودجه خود توجه داشته باشد. معیارهای متعددی وجود دارند که به‌طور مستقیم بر قیمت ایمپلنت تاثیر می‌گذارند. برخی از این معیارها به شرح زیر هستند:

  • نوع و روش درمان ایمپلنت
  • استفاده از لوازم و تجهیزات کلینیک درمانی و هزینه‌های آن
  • در صورت لزوم پیوند احتمالی لثه
  • نوع و برند استفاده شده ایمپلنت
  • در صورت نیاز پیوند احتمالی استخوان
  • دستمزد شخصی دندانپزشک که این خود براساس مهارت و دانش دندانپزشک متفاوت خواهد بود.
  • تعداد دندان‌هایی که باید ایمپلنت شوند.
  • هزینه و مخارج نگهداری از ایمپلنت تا زمانی که کاملا جوش بخورد.
  • هزینه‌های داروهای تجویز شده برای بهبودی
  • هزینه عکس‌برداری رادیولوژی از دندان
قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

استفاده از برندهای گوناگون ایمپلنت دندان

برند استفاده شده در ایمپلنت دندان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت آن به شمار می‌رود. امروزه برندهای گوناگونی از سراسر دنیا با نام‌های متنوع و شرکت‌های خارجی در بازار وجود دارند که هر کدام از قابلیت‌ها و مزیت‌های خاص خود برخوردار هستند. بیماران به تشخیص متخصص و شرایط خود، می‌توانند یکی از آن‌ها را برگزینند. آی پی اس، اشترومن، آستراتک، اس آی سی، هورایزین و… از برترین برندهای موجود در این زمینه به حساب می‌آیند. بنابراین متخصص کاشت ایمپلنت بعد از معاینه و بررسی شرایط بیمار و همچنین میزان بودجه‌ای که توسط بیمار اعلام می‌شود، یکی از آن‌ها را برمی‌گزیند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت دندانی all on 4 چیست؟

تعداد ایمپلنت های مورد نیاز

تعداد دندان‌هایی که نیاز به درمان ایمپلنت دندان دارند از دیگر عواملی به شمار می‌روند که سبب افزایش یا کاهش هزینه نهایی ایمپلنت خواهند شد. اگر تعداد دندان‌هایی که به ایمپلنت نیازمند هستند زیاد بوده، می‌توانید برای دندان‌هایی که بر لبخند تاثیر می‌گذارند یا در واقع برای داشتن طرح لبخندی زیبا، از ایمپلنت و برای سایرین از روش‌های ارزان‌تر استفاده کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

میزان مهارت، دانش و تجربه دندانپزشک

تجربه و تخصص دندانپزشک علاوه‌بر تاثیر داشتن بر قیمت ایمپلنت، می‌تواند بر موفقیت یا عدم موفقیت در ایمپلنت نیز موثر باشد. دندانپزشکان ماهر می‌توانند در کمترین زمان و حداقل تهاجم ممکن، باکیفیت‌ترین ایمپلنت دندان را برای شما برگزینند و آن را نصب نمایند. تمامی این تفاوت‌ها بر هزینه ایمپلنت تاثیر گذاشته؛ اما شما می‌توانید برای سال‌های طولانی از ایمپلنتی باکیفیت برخوردار باشید.

پیشنهاد می‌شود حال که قصد دارید تا برای انجام ایمپلنت دندان اقدام نمایید، به یک متخصص مجرب مراجعه کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید. چنانچه به‌دنبال کمترین هزینه هستید، این احتمال وجود خواهد داشت که از ایمپلنت باکیفیت و مرغوبی برخوردار نشوید و مجددا پس از مدتی نیاز به درمان داشته باشید. انجام مجدد ایمپلنت یا درمان‌های جانبی آن هزینه بیشتری را برای شما در پی خواهند داشت. بنابراین توجه نمایید که پیش از عمل حتما در رابطه با هزینه آن با دندانپزشک صحبت کرده تا دچار سردرگمی نشوید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

چگونگی عمل و شیوه انجام آن

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، از فناوری رایانه‌ای بسیار گسترده برای قرار دادن دقیق کاشت استفاده می‌کنند. همچنین برای کسب راهنمایی از قرارگیری استاتیک ایمپلنت دندان در داخل دهان نیاز به اسکن‌های گوناگون از دهان بوده که تمامی این عوامل نیازمند هزینه هستند. علاوه‌بر آن متخصصین از مانیتورهای نرم ‌افزاری و رایانه‌ای استفاده می‌نمایند. بنابراین هر کدام از این تجهیزات مستلزم پرداخت هزینه بوده که می‌بایست بر قیمت نهایی ایمپلنت اعمال شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بریج دندان چیست؟

مواد استفاده شده در تولید ایمپلنت

موادی که برای ساخت ایمپلنت به کار می‌روند، می‌بایست با سیستم بدن همخوانی و سازگاری داشته باشند. سازگاری مواد با بدن سبب جوش خوردن سریع و یکپارچه شدن ایمپلنت به استخوان فک شده و از بروز حساسیت نیز جلوگیری می‌شود. آلیاژ تیتانیوم یکی از مرغوب‌ترین موادی است که در ساخت ایمپلنت می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین برخی از دندانپزشکان از زیرکونیوم نیز به عنوان جایگزین تیتانیوم بهره می‌گیرند، زیرا رنگ سفید آن تقریبا نزدیک به رنگ دندان‌های طبیعی است. همچنین باید بدانید که سفیدی و طرح لبخندی که ایمپلنت‌های دندان زیرکونیوم به دهان شما می‌بخشند، بسیار شبیه ونیر کامپوزیت و لمینت دندان خواهد بود.

اسکن و عکس‌برداری از دهان و دندان

برای بررسی، معاینه و تعیین وضعیت دهان و دندان بیمار، دندانپزشک ابتدا نیاز به عکس‌برداری به کمک اشعه ایکس و دریافت تصاویری از آن دارد. بزرگ‌ترین کمکی که سی تی اسکن انجام می‌دهد این است که دندانپزشک می‌تواند به کمک آن، میزان فضای خالی باقی مانده برای کاشت ایمپلنت را مشخص نماید. همچنین احتمال خطا و پیشگیری از بسیاری از عوارض به کمک این اسکن‌ها به حداقل می‌رسد. دریافت اسکن هرچند به تنهایی هزینه به‌خصوصی نداشته؛ اما می‌تواند از عامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت باشد.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

چگونه می توانیم ایمپلنت دندان را با حداقل قیمت انجام دهیم؟

داشتن لبخندی زیبا و بی‌نقص خود یک سرمایه است که می‌تواند حس اعتمادبه‌نفس را در افراد افزایش. ایمپلنت دندان نیز مانند بسیاری از روش‌های درمانی به‌دنبال افزایش این زیبایی در افراد است. همان‌طور که بیان گردید ایمپلنت دندان، هزینه بالاتری نسبت به سایر درمان‌ها دارد؛ اما می‌بایست به‌دنبال راه‌ حلی برای کاهش این میزان هزینه باشید. بیمه‌های دندانپزشکی به عنوان یک راه‌ حل مناسب برای کاهش هزینه ایمپلنت به شمار می‌روند که بسیار تاثیرگذار هستند. همچنین برخی از مراکز بیمه، بیمه مربوط به ایمپلنت را نمی‌پذیرند، زیرا آن را جزء عمل‌های زیبایی می‌دانند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  افزایش طول تاج دندان

بنابراین می‌بایست این موضوع را مد نظر قرار دهید که بیمه‌ای را برگزینید که هزینه ایمپلنت را بپردازد. بیمه‌های بسیاری وجود دارند که بدون قید و شرطی، هزینه ایمپلنت را نیز مانند دیگر درمان‌ها پرداخت می‌کنند. در نتیجه جای نگرانی نخواهد بود.

نوع ایمپلنت و میزان تاثیرگذاری آن بر قیمت

قیمت هر واحد ایمپلنت با نوع ایمپلنتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز تغییر خواهد کرد. تمامی تکنولوژی‌هایی که در طول درمان به کار گرفته می‌شوند و مدل جراحی ایمپلنت، نوع ایمپلنت را مشخص می‌کنند. از جمله این ایمپلنت‌ها به شرح زیر هستند.

  • ایمپلنت دیجیتال
  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت‌های سنتی
  • انجام ایمپلنت با لیزر

به‌طور کلی در هر یک از این نوع ایمپلنت‌ها از تجهیزات و ابزارآلات گوناگونی استفاده می‌کنند که می‌توانند بر هزینه نهایی تاثیرگذار باشند. نوع عکس‌برداری و اسکن از محوطه دهان و دندان در ایمپلنت دیجیتالی به‌صورت سه بعدی بوده و از این‌رو هزینه بیشتری را در بردارد. نوع ایمپلنتی که برمی‌گزینید از جمله ایمپلنت‌های دیجیتالی و لیزری می‌توانند خود تضمین‌کننده تهاجمی نبودن ایمپلنت باشند. علاوه‌بر آن میزان خونریزی و نیاز به جراحی را در افراد به حداقل می‌رسانند. بنابراین هرچه میزان جراحی و خونریزی کمتر باشد به زمان کمتری برای گذراندن دوره بهبودی نیاز بوده و دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه خواهید کرد.

سخن پایانی

ایمپلنت دندان یکی از روش‎‌های بسیار پرطرفدار برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. هزینه ایمپلنت دندان از فاکتورهای مهم برای انتخاب آن به حساب می‌آید، بنابراین برخورداری از اطلاعات کافی در رابطه با آن می‌تواند تصمیم‌گیری را برای افراد آسان‌تر نماید. همان‌طور که می‌دانید ایمپلنت دندان برای تمامی افراد یکسان نبوده و براساس معیارهایی متغیر خواهند بود. عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان کدام‌ هستند؟ تعداد واحدهای مورد نیاز برای ایمپلنت، نوع ایمپلنت، چگونگی روش عمل، مهارت و تجربه دندانپزشک، مخارج جانبی و… نمونه‌هایی از این فاکتورها به شمار می‌روند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code