حقیقت های شگفت انگیز درباره ایمپلنت های دندانی

دندان هایی سالم و زیبا و درخشان در داشتن چهره ای جذاب، گفتاری بی نقص و فرآیند جویدن و هضم غذا به صورت کامل تاثیر زیادی دارد. در صورتی که فردی یک یا چند دندان خود را در اثر عوامل ژنتیکی و یا بروز حادثه از دست داده باشد، به احتمال زیاد به دنبال یافتن روشی برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته خود خواهد بود. یکی از بهترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته، ایمپلنت ‌های دندانی هستند. فرآیند کاشت ایمپلنت توسط متخصصین ایمپلنت انجام می ‌شود. در ادامه این مطلب حقیقت های شگفت انگیزی را درباره ایمپلنت های دندانی بازگو خواهیم کرد.

 ایمپلنت های دندانی در کرج

ایمپلنت های دندانی در کرج

معرفی ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی یکی از مهم ترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته هستند. این ایمپلنت ها شامل یک پایه تیتانیومی هستند که به صورت پیچ و توسط برش در ناحیه لثه به استخوان فک اتصال پیدا می کنند. جنس این پایه از این نظر تیتانیومی انتخاب می ‌شود که سازگاری کامل با بدن انسان داشته باشد. سپس یک تاج مصنوعی دندان که ظاهری شبیه دندان های طبیعی دارد روی این پایه قرار می گیرد. خوشبختانه ایمپلنت های دندانی هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد کاملا مشابه دندان های طبیعی هستند و هیچ کس متوجه وجود آن ها در دهان بیماران نخواهد شد.

 ایمپلنت های دندانی در کرج

ایمپلنت های دندانی در کرج

آیا ایمپلنت های دندانی دچار پوسیدگی می شوند؟

یکی از حقایق شگفت انگیز درباره ایمپلنت های دندانی این است که خوشبختانه جنس این ایمپلنت ها به گونه ای است که هرگز دچار حفره و پوسیدگی نمی ‌شوند و به همین دلیل دیگر بیماران پس از کاشت ایمپلنت نگران پوسیدگی آن ها نباید باشند، اما نکته حائز اهمیت این است که با وجودی که این ایمپلنت ها دچار پوسیدگی و حفره نمی‌ شوند اما همچنان استفاده از نخ دندان و مسواک امری ضروری است. در صورتی که بیمار در کنار دندان های طبیعی خود از ایمپلنت های دندانی برای پر کردن جای خالی تعدادی از دندان های خود استفاده کند، باید حتماً از نخ دندان و مسواک برای پاکیزه کردن دندان های خود استفاده نماید تا از افزایش احتمال پوسیدگی جلوگیری نماید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  داروهای مناسب پس از کاشت ایمپلنت شامل چه مواردی است؟

لازم به ذکر است در صورتی که همه دندان های یک نفر با ایمپلنت های دندانی جایگزین شده باشد نیز باید به منظور پیشگیری از بروز التهاب و عفونت لثه و آسیب رسیدن به بافت لثه ها دهان و دندان را تمیز نگه داشت، زیرا ذرات غذا می توانند در اطراف ایمپلنت ها تجمع یافته، محل زندگی باکتری های مضر شوند و در نهایت التهاب و عفونت لثه ها را به دنبال داشته باشند.

 ایمپلنت های دندانی در کرج

ایمپلنت های دندانی در کرج

درمان بالای ایمپلنت های دندانی نسبت به سایر روش های جایگزین کردن دندان از دست رفته

استفاده از بریج یکی از روش های پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته محسوب می شود. با این وجود این روش ها جزو راهکارهای دائمی محسوب نمی‌ شوند و موفقیت آن ها وابسته به سلامت دندان های اطراف است. در صورتی که یکی از دندانهایی که بریج به آن ها اتصال یافته آسیب ببیند، باید تعویض شود و مجددا در داخل دهان قرار بگیرد. بیشتر روش های جایگزین کردن دندان های از دست رفته به مرور زمان نیازمند تعویض و جایگزینی هستند اما ایمپلنت های دندانی یک روش دائمی برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته محسوب می شوند که تنها در مواردی نادر در اثر آسیب دیدن و یا شکستن نیاز به تعویض پیدا می ‌کنند.

 ایمپلنت های دندانی در کرج

ایمپلنت های دندانی در کرج

پرطرفدار بودن روش درمانی ایمپلنت های دندانی

عده ای تصور می ‌کنند به دلیل نیاز به جراحی برای انجام کاشت ایمپلنت ها و چند مرحله ای بودن این روش درمانی، استفاده از ایمپلنت های دندان همچنان انتخابی سخت برای بیماران و دندانپزشکان به شمار می رود. با این وجود امروزه به دلیل افزایش درخواست برای داشتن دندان های زیبا، سالم و درخشان و مشابهت زیاد ایمپلنت های دندانی با دندان های طبیعی هم از لحاظ ظاهر و هم از نظر عملکرد، کاشت ایمپلنت به روشی پرطرفدار در میان همه افراد در سرتاسر دنیا تبدیل شده است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تفاوت اوردنچر با دندان مصنوعی

امروزه با پیشرفت فناوری و تجهیزات و گسترش دانش دندانپزشکی، کاشت ایمپلنت به روشی مقرون به صرفه و در دسترس برای همگان تبدیل شده است که می تواند تا آخر عمر برای بیمار دوام داشته باشد. توجه داشته باشید با توجه به نیاز به ایجاد برش در ناحیه لثه و انجام عمل جراحی برای کاشت ایمپلنت، مراجعه به یک متخصص باتجربه برای کاشت ایمپلنت های دندانی که سابقه عمل های جراحی موفقیت آمیز داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. لازم است توجه داشته باشید هرچه متخصص کاشت ایمپلنت از مهارت و تجربه بیشتری در زمینه جراحی لثه و کاشت ایمپلنت برخوردار باشد، بیمار درد کمتری را تحمل خواهد نمود و احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

سخن نهایی

کاشت ایمپلنت یکی از روشهای پرطرفدار در میان افراد جامعه است که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. باید توجه داشته باشید کاشت ایمپلنت به منظور نتیجه بخشی بیشتر باید حتما تحت نظر یک متخصص کاشت ایمپلنت با تجربه و حرفه ای صورت بگیرد. این روش به دلیل دائمی بودن نتایج آن و طبیعی بودن ظاهر ایمپلنت های دندانی نسبت به سایر روش های جایگزین کردن دندان های از دست رفته، جزو محبوب ترین روش های درمان دندان پزشکی برشمرده می‌ شود.

در صورتی که کاشت ایمپلنت دندان توسط یک متخصص با تجربه صورت بگیرد، احتمال احساس درد و ناراحتی و شکست عملیات کاشت ایمپلنت به حداقل می ‌رسد. علاوه بر همه مواردی که تا کنون به آن ها اشاره شد، رعایت نکات بهداشتی و مراقبت های لازم پس از کاشت ایمپلنت دندان در مدت دوام آن تاثیر چشمگیری دارد. پرهیز از استعمال دخانیات، مصرف غذاهای سفت و چسبنده در طول دوران نقاهت پس از عمل جراحی و پرهیز از انجام فعالیت های شدید ورزشی از جمله مهم ترین نکات تاثیرگذار در موفقیت فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی به شمار می رود. توصیه می شود قبل از انتخاب متخصص ایمپلنت جهت انجام فرایند کاشت ایمپلنت حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و از مراجعه به متخصصین کم تجربه تنها به دلیل هزینه کمتری که دریافت می کنند جدا خودداری نمایید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت یک روزه یا فوری چیست؟
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code