دلیل کاشت ایمپلنت در صورت از دست دادن دندان ها

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، به احتمال زیاد به کاشت ایمپلنت دندان (dental implant) فکر کرده اید. در گذشته، کاشت ایمپلنت پروسه دندانپزشکی رایجی نبود و متخصصان انگشت شماری آن را انجا می دادند. اما خوشبختانه امروزه، پروسه گذاشتن ایمپلنت رایج است و کلینیک های دندانپزشکی فراوانی آن را انجام می دهند. به علاوه، هزینه های این پروسه کمی کاهش پیدا کرده است و افراد بیشتری می توانند ایمپلنت بگذارند.

از دست دادن دندان می تواند تمام ابعاد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. حتی اگر بهداشت دهان و دندان را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید، امکان این که دندان خود را از دست دهید، وجود دارد. البته، در برخی افراد احتمال این رخداد بیشتر است. برای مثال، کسانی که به بیماری لثه دچار می شوند، بیشتر در معرض خطر از دست دندان دندان ها هستند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:   انتخاب بین عصب کشی یا کاشت ایمپلنت

اگر دندان خود را به هر دلیلی از دست دادید، جای نگرانی نیست. روش های متعددی برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارد. در بین همه این روش ها، کاشت ایمپلنت مزایای بیشتری دارد. البته، وضعیت دندان های هر نفر منحصر بفرد است و فقط دندانپزشک متخصص می تواند تشخیص دهد که کاشت ایمپلنت روش مناسبی است یا خیر.

10 دلیل برای انتخاب روش کاشت ایمپلنت در صورت از دست دادن دندان ها

انتخاب روش کاشت ایمپلنت برای جایگزینی دندان از دست رفته، مزایای فراوانی دارد. در ادامه، به 10 دلیل برای کاشت ایمپلنت می پردازیم.

ظاهر ایمپلنت های دندانی درست مثل دندان های عادی است

هیچ روش دیگری به اندازه کاشت ایمپلنت، نتیجه طبیعی ندارد. تشخیص ایمپلنت از دندانی های طبیعی تقریبا غیر ممکن است. حتی رنگ دندان ایمپلنت شده مشابه با دندان های دیگر فرد انتخاب می شود.

ایمپلنت بهترین جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت بهترین جایگزین دندان از دست رفته

عملکرد ایمپلنت مشابه دندان های طبیعی است

ایمپلنت هیچ حس خاصی نسبت به سایر دندان ها ندارد و عملکرد آن نیز مشابه دندان های طبیعی فرد است. ایمپلنت های دندانی بسیار محکم هستند. اگر یکی از دندان های خود را ایمپلنت کنید، طولی نمی کشد که به کلی فراموش می کنید که دندان طبیعی خودتان نیست.

ایمپلنت های دندان از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کنند

یکی از مشکلاتی که از دست رفتن دندان می تواند به همراه داشته باشد، تحلیل استخوان فک است. به محض این که جای دندان خالی شود، استخوان در آن قسمت دیگر به رشد و تقویت خود ادامه نمی دهد. در نتیجه، اگر اقدامی صورت نگیرد، تحلیل استخوان شدید تر می شود و گسترش می یابد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  جراحی لثه یا همان جراحی پریودنتال چیست؟

ایمپلنت های دندانی از ساختار های صورت شما حمایت می کنند

اگر در اثر افتادن دندان، استخوان فک تحلیل رفته باشد، ممکن است صورت شما حالت افتاده پیدا کند. هر چه تحلیل استخوانی بیشتر باشد، تاثیری که روی حالت چهره شما می گذارد بیشتر است و ممکن است این تغییر غیر قابل بازگشت باشد. با کاشت ایمپلنت، از ادامه این روند جلوگیری می کنید و بدین ترتیب، ساختار چهره شما به هم نمی ریزد.

ایمپلنت های دندانی دوام زیادی دارند

نگهداری و مراقبت از ایمپلنت ها درست مثل دندان های طبیعی است. اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید، ایمپلنت ها تا سال های سال سالم باقی می مانند.

ایمپلنت بهترین جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت بهترین جایگزین دندان از دست رفته

هزینه های مربوط به کاشت ایمپلنت کمی افت کرده است

هزینه کاشت ایمپلنت در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است. با توجه به مزایا و کیفیت بالایی که ایمپلنت دندان دارد، می توانید به آن مانند یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید. کاشت ایمپلنت دندان، کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد. از آن جایی که جای دندان خالی را پر می کند، اعتماد به نفس شما را بالا می برد. به علاوه، اگر به خوبی از آن ها مراقبت کنید، تا سال های سال سالم باقی می مانند.

ایمپلنت های دندان محدودیتی در خوردن غذا ها ایجاد نمی کنند

پس از کاشت ایمپلنت، لازم نیست از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید. آزاد هستید که هر غذایی را که می خواهید، بخورید. عملکرد ایمپلنت درست مثل دندان های طبیعی است. بنابراین، لازم نیست هنگام خوردن غذا های سفت یا چسبناک نگران باشید. برای حفظ سلامت دندان ها و ایمپلنت ها بهتر است پس از هر وعده غذایی، دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستم؟

ایمپلنت های دندان به شما اعتماد به نفس می دهند

اگر نگران این هستید که کسی متوجه مصنوعی بودن تعدادی از دندان هایتان شود، ایمپلنت های دندانی گزینه مناسبی برای شما هستند. ظاهر آن ها با دندان های طبیعی مو نمی زند و تقریبا هیچ کس نمی تواند غیر طبیعی بودن آن ها را حدس بزند. بنابراین، می توانید با اعتماد به نفس بیشتری به کار های روزمره خود بپردازید؛ بدون اینکه نگران ظاهر لبخند و دندان هایتان باشید.

مراقبت از ایمپلنت بسیار راحت است

پس از اینکه ایمپلنت در دهان شما قرار گرفت، برای مراقبت از آن نباید کار اضافه ای انجام دهید. همانند گذشته، باید به خوبی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. به علاوه، باید به طور منظم برای انجام چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید.

کاشت ایمپلنت تقریبا همیشه موفقیت آمیز است

احتمال موفقیت آمیز بودن پروسه کاشت ایمپلنت، بسیار زیاد است. در حقیقت، 98% از کسانی که ایمپلنت می گذارند، از آن راضی هستند و نتایج خوبی دریافت کرده اند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، کاشت ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته است. ایمپلنت های دندانی مزایای زیادی دارند. به علاوه، ظاهر آن ها درست مانند دندان های طبیعی است. اگر دندان خود را از دست داده اید، با دندانپزشک متخصص در مورد کاشت ایمپلنت مشورت کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code