اهمیت مشاوره قبل از اقدام به درمان ایمپلنت

زیبایی دندان ها در زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد تاثیر گذار است. همچنین سلامت دندان ها نقش چشمگیری در سلامت دستگاه گوارش و نحوه تکلم افراد دارد. در صورتی که افراد یک یا تعدادی از دندان های خود را در اثر وجود بیماری خاص، مشکل و یا بروز سانحه و تصادف از دست دهند، به دنبال یافتن روشی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته و پر کردن جای خالی دندان هایشان خواهند بود. خوشبختانه روش های گوناگونی برای این هدف در اختیار بیماران قرار دارد که می توانند با خیال راحت از آن ها استفاده نمایند. در میان همه این روش ها استفاده از ایمپلنت دندان نسبت به سایرین مزیت های بیشتری داشته و محبوب تر است.

بسته به هدف افراد برای قرار گرفتن تحت درمان ایمپلنت از جنبه زیبایی ظاهری یا ترمیم دندان های آسیب دیده، ایمپلنت دندان از هر نظر گزینه مناسبی است، زیرا هم ظاهری شبیه به دندان های طبیعی دارد و هم از ثبات و کارکرد بهتری نسبت به سایر روش های درمانی برخوردار است. بنابراین اقدام به درمان ایمپلنت از هر نظر روش درمانی مطلوب در نظر گرفته می شود، البته هزینه های این روش درمانی نسبت به سایر روش ها کمی بیشتر است و بنابراین همواره به بیماران توصیه می شود کسانی که قصد دارند تحت درمان ایمپلنت دندان قرار بگیرند، پیش از هر چیز به یک متخصص ایمپلنت با تجربه و حاذق مراجعه نمایند تا هم از نظر سلامت اولیه دهان و دندان و لثه ها معاینه شوند و هم مسائل جانبی که هنگام قرار گرفتن تحت درمان ایمپلنت باید مد نظر داشته باشند را جویا شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از نکاتی که هنگام مراجعه به متخصصین ایمپلنت قبل از اقدام به درمان ایمپلنت دندان باید آگاه شد،  اطلاع کسب نمایید.

مشاوره قبل درمان ایمپلنت

مشاوره قبل درمان ایمپلنت

مشاوره قبل از کاشت ایمپلنت

اولین مرحله

در اولین جلسه برای مشاوره قبل از اقدام به درمان ایمپلنت، بیمار توسط متخصص ایمپلنت به دقت معاینه می شود. در این معاینه ها سلامت دهان و دندان و لثه ها و میزان قوای استخوان فک و بافت اطراف دندان ها مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این متخصص ایمپلنت از بیمار درباره بیماری هایی که داشته پرس و جو می نماید و سوابق پزشکی او را به دقت مطالعه می کند. توجه داشته باشید بررسی قوای استخوان فک و تراکم آن در درمان ایمپلنت دندان بسیار ضروری است، زیرا استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت باید از تراکم سلامت و استحکام بالایی برخوردار باشد تا بتواند پیچ نگهدارنده را به خوبی در خود جای دهد. در صورتی که بیمار از نظر استحکام استخوان فک با مشکل روبه‌رو شود، ممکن است متخصص ایمپلنت توصیه نماید که پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت دندان تحت عمل پیوند استخوان قرار بگیرد.

مشاوره قبل درمان ایمپلنت

مشاوره قبل درمان ایمپلنت

دومین مرحله

در دومین مرحله، متخصص ایمپلنت از تصاویر پرتوی ایکس یا سی تی اسکن برای بررسی دقیق تر و جزئی تر دهان و دندان بیمار استفاده می نماید. با استفاده از این تصاویر ساختار استخوان فک و تراکم آن به طور کامل مشخص می ‌شود و متخصص ایمپلنت می تواند محل دقیق قرارگیری ایمپلنت را تعیین نموده و تشخیص دهد که آیا در حال حاضر بیمار می تواند تحت عمل کاشت ایمپلنت قرار بگیرد یا خیر.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  همه چیز در مورد ایمپلنت ساب پریوستئال

سومین مرحله

سومین مرحله شامل بحث درباره گزینه ‌های درمانی پیش رو است. متخصص ایمپلنت پس از معاینه دقیق بیمار تشخیص می دهد که آیا کاشت ایمپلنت بهترین روش درمانی برای این بیمار خواهد بود یا خیر. در صورتی که بیمار نیز با گفته های دندانپزشک متخصص توافق داشته باشد، در مرحله بعدی می توان یک برنامه درمانی برای انجام کاشت ایمپلنت دندان تهیه نمود تا بیمار در جریان مراحلی که در پیش رویش هست، قرار بگیرد. همواره توصیه می شود در صورتی که بیمار در این مرحله سوال یا ابهامی دارد، از متخصصین ایمپلنت خود بپرسد تا با آگاهی کامل نسبت به درمان آن اقدام نماید.

مشاوره قبل درمان ایمپلنت

مشاوره قبل درمان ایمپلنت

چهارمین مرحله

در آخرین مرحله قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت که در همان اولین جلسه مراجعه به متخصص ایمپلنت انجام می شود در صورت انجام توافقات اولیه بین بیمار و متخصص ایمپلنت دندان مراحل ابتدایی درمان آغاز می شود. در این مرحله جزئیات روش درمان و مراحلی که بیمار در پیش روی خود دارد، برای وی شرح داده خواهد شد.

در این مرحله متخصص ایمپلنت به بیمار همه چیز را شرح می ‌دهد و پیش ‌بینی می ‌کند که دوره درمان وی احتمالاً چه مدت به طول می انجامد. جلسات مورد نیاز برای مراجعه و تکمیل مراحل درمان تعیین شده و نحوه بی حسی و بی هوشی بیمار در طی عمل کاشت ایمپلنت برای او شرح داده خواهد شد. بیمار می تواند در این جلسه از متخصص ایمپلنت خود در خصوص مدت زمان مورد نیاز برای نقاهت و بهبودی بعد از عمل کاشت ایمپلنت پرس و جو نموده و درباره بایدها و نبایدهای بعد از انجام عمل جراحی و کاشت ایمپلنت دندان صحبت کند تا با آگاهی کامل نسبت به کاشت ایمپلنت اقدام نموده و در انتظار یافتن بهترین نتایج باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تفاوت اوردنچر با دندان مصنوعی

سخن نهایی

کاشت ایمپلنت دندان یکی از روش های محبوب و پرطرفدار برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است گروه های سنی مختلف میتوانند نسبت به آن اقدام نمود. مراجعه به متخصص ایمپلنت آگاه و با تجربه و دارای بورد تخصصی در یافتن بهترین نتیجه در پایان کار تاثیر به سزایی دارد.

همواره به بیماران توصیه می شود هنگام استفاده از هر روش درمانی با آگاهی کامل نسبت به آن روش درمانی اقدام نمایند. کاشت ایمپلنت دندان نیز از این مسئله مستثنا نیست. بیماران می ‌توانند قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت دندان طی یک جلسه از مشاوره متخصص ایمپلنت خود در این خصوص بهره‌مند شوند. در این جلسه علاوه بر معاینه سلامت دهان و دندان بیمار و آمادگی او برای قرار گرفتن تحت عمل کاشت ایمپلنت دندان، هزینه ‌های درمان، مراحل درمان، طول مدت درمان و دوران نقاهت و دستور العمل ‌های لازم در مدت زمان کاشت ایمپلنت دندان به طور کامل شرح داده خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code