آشنایی کامل با جراحی لیفت سینوس

در این نوشته می خوانید:

لیفت سینوس یا جراحی بالا بردن سینوس، عمل جراحی است که طی آن استخوانی به فک فوقانی اضافه می‌شود. این عمل دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ اما اصلی‌ترین دلیل آن تقویت استخوان فک جهت کاشت ایمپلنت است. کاندیداهای عمل ایمپلنت باید از سلامت کامل برخوردار باشند تا پروسه درمانی آن‌ها به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته شود. عده‌ای از بیماران به دلیل نداشتن فضای کافی در استخوان فک بالا نمی‌توانند عمل ایمپلنت را انجام دهند. این گروه از بیماران با انجام جراحی لیفت سینوس، خود را برای کاشت ایمپلنت آماده می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به ‌صورت کامل با نحوه انجام این جراحی آشنا گردید.

جراحی لیفت سینوس چیست؟

قبل از اینکه به شرح جراحی لیفت سینوس بپردازیم بهتر است توضیحی در خصوص سینوس‌ها ارائه دهیم. سینوس‌ها حفره‌های توخالی هستند که در بالای استخوان فک قرار گرفته‌اند؛ این حفره‌ها از هوا پرشده‌اند و به حفره‌های تنفسی شهرت دارند. یکی از این حفره‌ها که در بالای دندان‌های آسیای بزرگ و آسیای کوچک قرار داشته، سینوس ماگزیلری نامیده می‌شود و در بسیاری از مواقع ریشه دندان در آن قرار دارد. هدف از جراحی لیفت سینوس، بازسازی استخوان فک بالا در قسمت‌ دندان‌های آسیای بزرگ و کوچک است.

در افرادی که سینوس در آن‌ها به استخوان فک بسیار نزدیک باشد و دندانپزشک نتواند عمل ایمپلنت را انجام دهد، جراحی لیفت سینوس صورت می‌پذیرد. همچنین بیمارانی که به تحلیل استخوان فک دچار هستند، با ارتفاع کم این استخوان مواجه می‌شوند؛ بنابراین طی یک عمل جراحی قطعه‌ای استخوان یا پودر استخوان به این ناحیه پیوند زده خواهد شد. این عمل توسط متخصص جراحی لثه و کاشت ایمپلنت انجام می‌گیرد. معمولاً دوران نقاهت این عمل جراحی 4 الی 9 ماه خواهد بود. البته برای انجام کاشت ایمپلنت بهتر است پس از گذشت دوران نقاهت، شرایط جسمانی و آمادگی کامل بیمار مورد بررسی قرار گیرد.

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

انواع جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس توسط متخصص به دو روش سینوس لیفت باز و سینوس لیفت بسته انجام می‌گیرد؛ اینکه بیمار می‌بایست به کدام روش جراحی شود بستگی به تشخیص متخصص و شرایط او خواهد داشت. هر کدام از این روش‌ها مراحل خاص و مزایای مربوط به خود را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سینوس لیفت باز Open Sinus Lift

اگر به جهت کاشت ایمپلنت به 5 میلی‌متر استخوان نیاز باشد، جراحی لیفت باز انجام می‌گیرد. در این جراحی با برشی که در بافت لثه ایجاد می‌کنند، غشاء سینوس را به سمت بالا می‌کشند و جای خالی آن را با کمک پودر استخوان پر می‌نمایند. بعد از پایان این کار متخصص با استفاده از غشاء مصنوعی روی استخوان را می‌پوشاند و لثه را بخیه می‌زند. در این روش به تشخیص جراح، ممکن است قبل از بخیه پایه ایمپلنت کار گذاشته شود. در غیر این صورت پایه ایمپلنت را بعد از جراحی و با گذشت مدت مشخصی در جای مخصوص قرار می‌دهند.

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

سینوس لیفت بسته Close Sinus Lift

در صورتی که استخوان فک به شکل قابل توجهی تحلیل رفته باشد و اندازه عمودی آن به کمتر از 2 میلی‌متر رسیده باشد، جراحی لیفت بسته انجام می‌شود. متخصص در این روش، زیر سینوس را با کمک ابزاری سوراخ می‌کند و پودر استخوان را به این ناحیه تزریق می‌نماید. به این صورت تراکم استخوان به اندازه قرار گرفتن پایه ایمپلنت خواهد شد. پس از پایان تزریق محل سوراخ شده با کمک غشاء مصنوعی پوشانده و سپس بافت لثه بخیه می‌خورد.

نکته مهم و حیاتی در جراحی به روش لیفت بسته جلوگیری از پارگی سینوس است. اگر به هر دلیلی ابزار دندانپزشکی با سینوس برخورد کنند و سبب پارگی آن گردد، سینوس دچار عفونت می‌شود و باید ناحیه تحت عمل جراحی قرار گیرد. لازم به ذکر است که سینوس با کوچک‌ترین ضربه‌ای دچار پارگی خواهد شد، لذا مهارت و دقت متخصص در این جراحی بسیار اهمیت دارد.

اقدامات مناسب قبل از جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس در واقع یک جراحی پیوند استخوان محسوب می‌گردد؛ بنابراین برای اضافه ‌کردن استخوان به فک بالا لازم است از استخوان بدن بیمار استفاده شود. در قدم اول باید منشأ استخوان پیوندی مشخص شده و معلوم شود که استخوان را از کجا باید برداشت. معمولاً استخوان با یکی از روش‌های زیر تأمین خواهد شد:

  • استخوان بدن خود بیمار که از جای دیگری از دهان یا بدن برداشته می‌شود. به این روش «اتوژن یا اتوگرافت» می‌گویند.
  • استخوان جسد، که به این روش «پیوند آلوژنیک» می‌گویند.
  • استخوان بدن گاو که به «پیوند زنوگرافت» معروف است.
  • استخوان مصنوعی (سنتزی)
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بریج دندان چیست؟

پس از مشخص شدن منشأ تأمین استخوان، متخصص، ساختار سینوس و فک بیمار را به دقت بررسی و اندازه‌گیری می‌نماید. در جریان بررسی، متخصص موارد زیر را در نظر می‌گیرد:

  • ارتفاع و پهنای استخوان در ناحیه کاشت و مقداری که سینوس باید به بالا کشیده شود.
  • مشاهده و بررسی عکس رادیوگرافی، توموگرافی و اشعه ایکس

قبل از انجام عمل لیفت، بیمار نیز باید آمادگی کامل برای جراحی را به دست آورد؛ بنابراین انجام اقدامات زیر توسط بیمار ضروری خواهد بود:

  • حدود 4 هفته قبل از جراحی مصرف دخانیات را قطع نماید.
  • به منظور مقاومت و گذراندن دوران نقاهت مطلوب از قبل از عمل به اندازه کافی پروتئین و مواد غذایی غنی مصرف نماید.
  • در صورت استفاده از داروهای ضد التهاب و ضد انعقاد خون، با نظر پزشک، 2 هفته قبل از جراحی این داروها را قطع نماید.
جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

کاندیدای مناسب جراحی لیفت سینوس چه کسانی هستند؟

در قسمت‌های قبل بیان گردید در صورتی که بیمار بخواهد دندان از دست رفته خود را به روش ایمپلنت جایگزین کند، اما از تراکم کافی استخوان فک برخوردار نباشد؛ باید تحت جراحی لیفت سینوس قرار گیرد. کافی نبودن استخوان فک دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بیماری پیشرفته لثه و پریودنتال
  • وجود نقص مادرزادی
  • ابتلا به سرطان
  • عوارض برخی درمان‌های پزشکی یا دارویی
  • تحلیل رفتن استخوان به دلیل افزایش سن
جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

چه افرادی نمی‌ توانند لیفت سینوس انجام دهند؟

اگر بیمار به جراحی لیفت سینوس نیاز داشته باشد؛ اما دارای یکی از شرایط زیر باشد، نمی‌تواند تحت عمل جراحی قرار گیرد. این موارد عبارتند از:

  • بیمار دارای سینوزیت حاد باشد.
  • ابتلا به ایدز (HIV)
  • نداشتن استخوان بین لایه مخاطی دهان و لایه مخاطی سینوس
  • بیمار مبتلا به سرطان باشد.
  • دارای اختلالات انعقاد خونی باشد.
  • از بیماری خود ایمنی رنج ببرد.

عوارض جراحی لیفت سینوس

سینوس لیفت اگر چه مزایای زیادی را در بر دارد؛ اما در کنار آن برخی عوارض و مشکلاتی را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد. آشنایی با عوارض احتمالی ناشی از لیفت سینوس از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر چند این مشکلات و عوارض به ندرت اتفاق می‌افتند؛ اما دانستن آن‌ها در درمان بسیار کمک‌کننده هستند. حال به صورت مختصر هر یک از این عوارض احتمالی را بیان خواهیم کرد:

دچار عفونت شدن لیفت سینوس

بعد از هر نوع جراحی همواره احتمال بروز عفونت‌های سطحی و عمقی وجود دارد که جراحی لیفت سینوس نیز از این قاعده مستثنا نیست. ایجاد عفونت در جراحی لیفت سینوس آنچنان شایع نبوده؛ مگر در مواقعی که در زمان جراحی مواد و تجهیزات مورد استفاده به خوبی ضدعفونی نشده باشند.

احتمال سوراخ شدن غشای سینوس در حین جراحی

سوراخ شدن غشای سینوس برخلاف عفونت سینوس بیشتر بوده و به کرات رخ خواهد داد. متخصص جراح در این مواقع باید با خونسردی تمام بتواند غشای سوراخ شده را به خوبی بخیه بزند تا از بروز مشکلات حادتر جلوگیری کند. اگر امکان ترمیم و بخیه در همان نوبت اول وجود نداشته باشد، بهتر است تا بهبودی کامل آن از ادامه جراحی دست نگه دارد. بنابراین زمانی که غشای سینوس به طور کامل اصلاح شده و بهبود یافت؛ می‌توان جراحی سینوس را مجدداً انجام داد.

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

به وجود آمدن ترشحات یا چرک از محل زخم

ترشح چرک و عفونت از محل زخم از دیگر عوارض جراحی لیفت سینوس است که جای هیچ‌گونه نگرانی نداشته و می‌توان آن را به راحتی درمان کرد. تکنیک‌های شست‌وشو و مصرف برخی از داروهای مسکن و آنتی‌ بیوتیک‌ها برای درمان بسیار مناسب و کمک‌کننده هستند و حتی می‌توانند پیشگیرانه باشند.

تجمع خون در زیر چشم و تغییر رنگ حاصل از آن بعد از جراحی

آسیب ‌دیدگی عروق خونی در طول جراحی به دلایل مختلف یا عدم مراقبت درست از دهان بعد از پایان جراحی، از عوامل تغییر رنگ زیر چشم به شمار می‌روند. در افراد مسنی که از مشکلات خونی رنج می‌برند و دیواره رگ‌ها و تجمع آن‌ها در بافت‌ها بیشتر بوده‌اند، مسئله تجمع خون در زیر چشم آن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. بروز این مشکل در افراد بیمار هیچ‌گونه نگرانی به دنبال نخواهد داشت؛ زیرا این اتفاق بسیار عادی بوده و فرد بیمار حداکثر پس از دو هفته بهبود خواهد یافت. بنابراین بعد از مشاهده این عارضه خونسردی خود را حفظ نموده و منتظر برطرف شدن آن باشید؛ زیرا این عارضه تنها شکل ظاهری را درگیر کرده و مشکلی جدی نیست.

احتمال مواجه شدن کاشت ایمپلنت دندان با شکست

مواجه شدن با شکست یا عدم موفقیت جراحی از دیگر عارضه‌های بسیار مهمی است که بعد از جراحی در بین بیماران به چشم می‌خورد. پیوند با مواد استخوانی در ایمپلنت به صورت ضعیف عمل کرده و این اتفاق زمانی که کاشت واقعی ایمپلنت روی استخوان نیز انجام می‌شود، قابل رخداد خواهد بود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟

آیا امکان پیشگیری از بروز عوارض لیفت سینوس وجود دارد؟

در بیشتر مواقع برای پیشگیری از خطر مواجه شدن با عوارض ناشی از انجام لیفت سینوس، می‌توان از برخی مراقبت‌ها استفاده کرد. انتخاب یک دندانپزشک ماهر و با تجربه که از تجهیزات مدرن و ضدعفونی شده در حین کار استفاده می‌کند، می‌تواند به مراتب در عدم مبتلا به عفونت موثر باشد. گاهی اوقات اگر چه امکان صددرصدی برای بهبودی یا جلوگیری از بروز عفونت وجود ندارد؛ اما حداقل از پیشرفت آن جلوگیری خواهد شد. همچنین از دیگر کارهایی که می‌تواند از بروز عفونت بعد جراحی جلوگیری نماید، مراقبت و رعایت بهداشت فردی بیمار از محل زخم ایجاد شده است.

انجام دادن دستورات دندانپزشک برای مصرف داروهای مورد نیاز یا کارهای دیگر پیشنهادی متخصص، می‌تواند به راحتی از به وجود آمدن عفونت در بدن فرد جلوگیری نماید. هماتوم، عفونت به علاوه ده‌ها بیماری دیگر از جمله مواردی هستند که بر اثر عدم مراقبت ایجاد می‌شوند. لازم به ذکر است که در کنار مسواک زدن و رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان، پرهیز از استعمال دخانیات می‌تواند عوارض و مشکلات جراحی لیفت را کاهش دهد.

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس و مراقبت های بعد از آن

مراقبت‌های پس از انجام درمان‌های دندانی تنها برای لیفت سینوس نبوده و هر یک از درمان های دندانپزشکی نظیر کامپوزیت دندان، ایمپلنت دندان، جراحی لثه و… همگی به این مراقبت‌ها نیاز دارند. مراقبت کردن بعد از درمان باعث می‌شود تا میزان بهبودی و موفقیت در درمان بیشتر شده و نتیجه بهتری از آن بگیرید. بنابراین شما می‌توانید با انجام دادن یا ندادن برخی کارها در بهبودی هر چه سریع‌تر کمک‌کننده باشید. بعضی از مراقبت‌هایی که بعد از جراحی لیفت سینوس بهتر است انجام دهید عبارتند از:

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

جلوگیری از به وجود آمدن کبودی پس از جراحی

جلوگیری از به وجود آمدن کبودی یکی از کارهایی است که برای مراقبت از لیفت لثه انجام داد. زمانی که جراحی لیفت سینوس انجام می‌شود، احتمال پارگی برخی عروق حساس خونی وجود دارد که این امر دلیلی برای کبودی در بخش‌هایی از بدن همچون پا، گونه و زیر چشم است. بنابراین استفاده از کمپرس یخ برای جلوگیری از این کبودی ساده‌ترین و بهترین راه تلقی می‌شود. اگر به طور مداوم این روش را به کار بگیرید در کوتاه‌ترین زمان کبودی‌ها را برطرف خواهید کرد.

مانع خونریزی شدن

خونریزی ساعت‌های اول بعد از انجام لیفت سینوس وجود دارد اما باید هر 45 دقیقه یکبار برای کنترل آن گاز قرار داده شده در دهان را تعویض کنید. هر چند خونریزی بعد از جراحی نرمال است اما نباید خیلی بیش از حد و طولانی باشد. شما می‌توانید برای جلوگیری از ادامه‌دار شدن خونریزی از چای کیسه‌ای در محل جراحی استفاده کنید و اگر کمک‌کننده نبود، به دندانپزشک مراجعه کنید. زمانی که خونریزی به پایان رسید بلافاصله دهان خود را با آب شست‌وشو ندهید زیرا این کار خونریزی را مجدداً تشدید خواهد کرد. لازم به ذکر است که گاهی اوقات این خونریزی از راه بینی نیز خارج می‌شود بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست.

داشتن رژیم غذایی مناسب بعد از لیفت سینوس

رژیم غذایی را نیز پس از انجام لیفت سینوس جدی بگیرید. از غذاهای نرم و تا حد زیادی آبکی و پوره استفاده کنید زیرا مصرف غذاهای سفت سبب وارد شدن فشار به محل جراحی می‌شود. سیب‌زمینی، ماکارونی، تخم مرغ، سوپ، لبنیات، و… از جمله غذاهای نرم و مناسب هستند. چیپس، آجیل و دیگر انواع مغزها نیز غذاهای سفت به شمار می‌روند.

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

فشار وارد نکردن به بینی

سعی کنید پس از انجام لیفت سینوس تا حد امکان از بو کردن گل‌ها و عطرها و کارهایی که شما را به عطسه می‌اندازد خودداری کنید. همچنین با مصرف داروهایی که توسط متخصص مورد نظر تجویز شده است می‌توانید روند درمان را سریع‌تر و علمی‌تر پیش ببرید. سرفه شدید یا عطسه می‌تواند خونریزی را دوباره شروع کند چرا که به محل جراحی فشار می‌آورد. بنابراین برای جلوگیری از این کار داروهای تجویز شده متخصص را تهیه و مصرف کنید.

خودداری از انجام ورزش سنگین

همیشه به یاد داشته باشید که انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین بعد از انواع جراحی‌ها همچون جراحی لیفت سینوس یا جراحی ایمپلنت می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد. چنانچه بیمار ورزشکار نیز باشد تا زمان بهبودی کامل نباید فعالیت‌های سنگین انجام دهد.

کنار گذاشتن عادت های مخرب

افرادی که سیگار، قلیان یا الکل مصرف می‌کنند نیز باید این عادت‌های خود را ترک کنند. مصرف الکل سبب از بین رفتن داروهای ضد درد و کشیدن دخانیات و قلیان نیز باعث عدم پیوند و عدم موفقیت در جراحی لیفت سینوس می‌شوند.

مراقبت و نگهداری دهان و دندان پس از لیفت سینوس

همان طور که می‌دانید مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان یک اصل بسیار مهم در بهبود روند درمان پس از جراحی است. اگر می‌خواهید کاشت ایمپلنت دندان با موفقیت و بدون ریسک انجام شود ابتدا باید جراحی لیفت سینوس را جدی بگیرید. کارهایی که نباید تا حداقل 24 ساعت اول پس از جراحی انجام شوند شامل تف کردن، شست‌وشوی مداوم دهان و مکیدن نوشیدنی با نی هستند. بنابراین خون‌های لخته شده در محل جراحی می‌توانند با کارهایی همچون شست‌وشو و تف شدید بیرون کشیده و مجدداً خونریزی آغاز شود. مصرف آب آشامیدنی خود را در  روز حداقل به 6 الی 8 لیوان برسانید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  جراحی سینوس لیفت

قرار دادن کمپرس یخ

استفاده از کمپرس یخ یکی از کارهای ساده اما کاربردی در بند آوردن خونریزی بعد از جراحی لیفت سینوس است. بنابراین باید یخ‌ها را به مدت 10 دقیقه بر روی محل جراحی قرار داده و به آن استراحت دهید. استفاده از کمپرس یخ در روزهای اول و دوم پس از جراحی علاوه بر جلوگیری از خونریزی می‌تواند التهاب را نیز به حد زیادی کاهش دهد.

استراحت کافی و مناسب

استراحت کافی و مناسب بعد از انجام جراحی لیفت سینوس بسیار مهم تلقی می‌شود. توجه داشته باشید که به هنگام استراحت سر خود را به گونه‌ای قرار دهید که از دیگر قسمت‌های بدن کمی بالاتر باشد. همچنین از تکان دادن زیاد سر و فعالیت بیش از حد بدنی نیز خودداری کنید زیرا این کار ممکن است سبب سرگیجه شود. بنابراین استراحت کردن بعد از جراحی می‌تواند یکی دیگر از فاکتورهای مناسب در سریع‌تر شدن بهبودی باشد. حدود10 روز اول باید نکات مراقبتی را به شدت رعایت کنید چراکه روزهای حساسی محسوب می‌شوند.

مصرف دارو

قبل از بی‌حسی باید از داروهایی که غیر آسپرینی و ضد درد هستند، مصرف کنید. استفاده از این داروها خصوصاً در روزهای اول باید هر 3 الی 4 ساعت یکبار باشد. اگر بیمار بعد از مصرف داروهای ضد درد ساده باز هم احساس درد و ناراحتی کند، بهتر است از مسکن‌های قوی‌تر مانند ایبوپروفن استفاده نماید. همچنین باید در نظر بگیرید که مصرف مسکن‌های قوی در طول روز به بیش از 3 بار نرسد.

رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان از عوامل با اهمیت در موفقیت جراحی لیفت سینوس و بهبود هر چه سریع‌تر آن محسوب می‌شود. شست‌وشوی بیش از حد دهان را کنار گذاشته و تنها با دهانشویه‌های مخصوص این کار را انجام دهید. همچنین از مسواک و خمیردندان مناسب در نواحی از دهان که در معرض جراحی قرار ندارند استفاده کنید تا به محل جراحی آسیبی وارد نشود. لازم به یادآوری است که مسواک را به طور مستقیم تا زمانی که به متخصص مراجعه نکرده و از او مشورت نگرفته اید به قسمت‎‌های جراحی شده نزنید.

مصرف مواد غذاهای اسیدی

مواد غذایی اسیدی شامل گوجه فرنگی و پرتغال و انواع مرکبات می‌شوند که خوردن آن‌ها بعد از جراحی لیفت سینوس توصیه نمی‌شود. همچنین علاوه بر غذاهای اسیدی از مصرف مواد غذایی که تیز هستند یا نیاز به جویدن زیاد دارند نیز باید اجتناب کرد.

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

نحوه غذا خوردن

سیب‌زمینی پخته، تخم مرغ، ماکارونی، ماست و… غذاهای مناسبی هستند که بعد از جراحی لیفت سینوس باید مصرف شوند. همچنین باید سعی کنید غذاهای را به صورت ولرم مصرف کنید و از خوردن غذاهای بیش از حد داغ یا سرد اجتناب کنید.

نوشیدن مایعات

نوشیدنی بعد از جراحی بسیار توصیه می‌شود و حدالامکان 6 الی 8 لیوان آب و دیگر مایعات در طول روز باید مصرف شود.

پرهیز از دخانیات

یکی از موضوعاتی که دندانپزشکان بعد از جراحی لیفت سینوس به شدت توصیه می‌کنند خودداری از مصرف دخانیات است. عدم استعمال دخانیات پس از عمل سینوس به شدت باید کنترل شود چراکه سیگار می‌تواند روند بهبودی را کندتر کند. همچنین دخانیات درد، عفونت، خونریزی و دیگر مشکلات را در فرد بیشتر خواهند کرد.

ملتهب شدن

ایجاد التهاب بعد از عمل سینوس تا چند ساعت اول می‌تواند نرمال باشد اما دوام دار شدن آن نشانه خوبی نیست. بنابراین ابتدا سعی کنید از داروهای تجویز شده توسط متخصص و کمپرس یخ استفاده کنید. اگر اثربخش نباشد باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

توجه به درست خوابیدن

رعایت زاویه خواب به هنگام استراحت می‌تواند در جلوگیری از خونریزی بینی یا لثه فاکتور بسیار مهم تلقی شود. سر را به هنگام خوابیدن به صورت 90 درجه قرار دهید تا اگر دچار خونریزی شد، متوجه آن شوید.

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس

پاسخ به سؤالات متداول

  1. عمل جراحی لیفت سینوس چقدر طول می‌کشد؟

این جراحی 5/1 تا 2 ساعت به زمان نیاز خواهد داشت.

  1. هزینه جراحی سینوس لیفت چقدر است؟

هزینه دقیقی جهت جراحی لیفت سینوس نمی‌توان در نظر گرفت؛ اما هزینه این جراحی بستگی به عواملی مانند تجربه و مهارت پزشک، محل انجام جراحی و… دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه دقیق جراحی با متخصص خود صحبت بفرمایید.

  1. درصد موفقیت جراحی لیفت سینوس چقدر است؟

درصد موفقیت این جراحی بستگی به قطر استخوان دارد؛ در جراحی که 4 میلی‌متر به قطر استخوان اضافه شده، تا 95 درصد و در جراحی که بیشتر از 4 میلی‌متر اضافه شده 87 درصد موفقیت مشاهده شده است. به‌ طور کلی درصد موفقیت این جراحی بالا است.

  1. آیا بعد از جراحی برای سینوس‌ها مشکلی پیش نمی‌آید؟

خیر، بعد از جراحی، در سینوس‌ها یا تنفستان هیچ‌گونه تغییری را تجربه نخواهید کرد.

کلام آخر

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تقریباً هیچ درمانی با مانع و شکست روبه‌رو نمی‌شود؛ بنابراین شما اگر دچار تحلیل استخوان فک شده‌اید یا به هر دلیلی نیاز به جراحی لیفت سینوس داشته باشید، می‌توانید به بهبودی کامل دست ‌یابید. کاشت ایمپلنت نیز روشی ایمن و مطمئنی در علم دندانپزشکی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته محسوب می‌شود. به همین خاطر اگر نیازمند کاشت ایمپلنت هستید و استخوان فک شما نیاز به ترمیم و پیوند استخوان دارد، همین امروز اقدام نمایید. قدم اول را بردارید! با مراجعه به متخصص جراحی لثه و کاشت ایمپلنت از چگونگی جراحی و شرایط آن اطلاعات کاملی به دست خواهید آورد و به پاسخ تمام سؤالات خود خواهید رسید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code