ایمپلنت عاملی برای تغییرات ظاهری صورت

از دست دادن دندان ها یکی از عوامل از بین رفتن زیبایی چهره افراد است زیرا در اثر از بین رفتن دندان ها یک جای خالی در لثه ایجاد می ‌شود و به مرور در اثر عدم وجود دندان، لثه ها و استخوان فک تحلیل می روند و موجب ایجاد چین و چروک در اطراف لب ها و دهان می شود و در نتیجه زیبایی چهره را از بین می برد. همچنین سایر دندان ها ممکن است به سمت جای خالی کج شده و نظم دندان ها نیز دچار مشکل شود.

 کاشت ایمپلنت مانع از بروز این اتفاقات خواهد شد. علاوه بر این ایمپلنت ها ظاهر و عملکردی کاملاً شبیه به دندان ‌های طبیعی دارند. بنابراین با کاشت ایمپلنت علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری افراد از بین نمی رود، اعتماد به نفس آن ها نیز افزایش می یابد. همچنین با توجه به دائمی بودن این روش اهمیت کاشت ایمپلنت دو چندان می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نقش ایمپلنت در تامین زیبایی چهره افراد بیشتر آشنا شوید.

ایمپلنت برای تغییرات ظاهری صورت

ایمپلنت برای تغییرات ظاهری صورت

معرفی ایمپلنت

ایمپلنت ها از سه بخش پایه، اباتمنت و تاج مصنوعی دندان تشکیل می ‌شوند که پایه ایمپلنت توسط ایجاد برش در لثه به استخوان فک متصل شده و پس از بهبود جراحات ایجاد شده، تاج مصنوعی دندان روی آن قرار می گیرد. با توجه به جنس تیتانیومی پایه ایمپلنت، ایمپلنت ها با بدن انسان سازگار هستند، بلکه استحکام بالایی دارد و کمتر در معرض لق شدن و شکستن قرار می گیرند. تحقیقات نشان می ‌دهد کاشت ایمپلنت روشی با حدود ۹۸ درصد موفقیت برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته محسوب می شود.

ایمپلنت برای تغییرات ظاهری صورت

ایمپلنت برای تغییرات ظاهری صورت

نقش ایمپلنت در زیبایی چهره

همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد، کاشت ایمپلنت تاثیر زیادی روی افزایش زیبایی چهره افراد بر جای می گذارد. این مسئله دلایل گوناگونی دارد. در ادامه هر یک از این دلایل به اختصار معرفی خواهند شد:

  • کاشت ایمپلنت و جلوگیری از تحلیل استخوان فک- وظیفه پشتیبانی از دندان ها به عهده استخوان فک است. وقتی یک یا چند دندان از دست بروند، در اثر وجود فضای خالی در دهان به مرور زمان لثه ها و سپس استخوان فک تحلیل می رود و در نتیجه این امر، صورت کوتاه می‌ شود و فرمی کوتاه و فشرده به خود می ‌گیرد. در نتیجه در اطراف لب ها و چانه چروک هایی ایجاد می شوند. بنابراین عدم کاشت ایمپلنت در زمان به موقع موجب پیری زودرس خواهد شد. همچنین می توان گفت کاشت ایمپلنت موجب حفظ تراکم و کیفیت استخوان فک شده، در نهایت به تقویت عضلات صورت کمک می کند و مانع از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می شود. بنابراین می توان گفت کاشت ایمپلنت موجب حفظ تراکم و کیفیت استخوان فک شده و در نتیجه به تقویت عضلات صورت کمک می کند و مانع از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می شود.
  • تغییر فاصله عمودی اکلوژن در اثر از دست رفتن دندان ها- از بین رفتن دندان ها موجب کوتاه شدن فاصله عمودی اکلوژن و در نتیجه کوتاه شدن صورت می شود. بنابراین فرم چهره درهم کشیده شده و موجب از بین رفتن زیبایی افراد خواهد شد. به همین دلیل اقدام برای کاشت ایمپلنت اهمیت ویژه ‌ای پیدا می‌ کند.
ایمپلنت برای تغییرات ظاهری صورت

ایمپلنت برای تغییرات ظاهری صورت

نحوه کاشت ایمپلنت

به منظور کاشت ایمپلنت در ابتدا باید بیمار به یک متخصص ایمپلنت با تجربه مراجعه نماید. توجه داشته باشید به دلیل آنکه عملیات کاشت ایمپلنت یک عملیات نسبتاً پیچیده است، مراجعه به متخصص با دانش و تبحر کافی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار خواهد بود. متخصص ایمپلنت دندان های بیمار را معاینه می کند و در صورت نیاز از تصاویر اشعه ایکس نیز به منظور بررسی دقیق تر استفاده می نماید. سپس با بررسی استخوان های فک بیمار تعیین می کند که آیا تراکم استخوان فک برای کاشت ایمپلنت کافی است یا خیر و در صورت نیاز توصیه می کند بیمار از پودر استخوان برای افزایش ارتفاع استخوان فک و بهبود تراکم آن کمک بگیرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نقش دخانیات در بیماری لثه

لازم به ذکر است پس از پیوند استخوان بیمار باید دوران نقاهتی به طور متوسط شش تا دوازده ماه طی کند. پس از گذشت دوران نقاهت، متخصص ایمپلنت یک برش کوچک در لثه و استخوان فک بیمار ایجاد کرده، پایه تیتانیومی ایمپلنت را وارد استخوان فک می کند. سپس باید چند ماه برای فک پایین و بالا صبر کرد تا پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده و متصل شود. پس از این دوران اباتمنت متصل به پایه ایمپلنت شده و آماده سازی دندان با قالب گیری صورت می گیرد. در نهایت تاج مصنوعی آماده شده به اباتمنت متصل می شود.

ایمپلنت برای تغییرات ظاهری صورت

ایمپلنت برای تغییرات ظاهری صورت

سایر نکات مرتبط با ایمپلنت و زیبایی صورت

اول- توجه به این نکته حائز اهمیت است که کاشت ایمپلنت دندان می تواند زیبایی چهره را به صورت مادام العمر بهبود ببخشد.

دوم- خونریزی، تورم، کبودی و احساس درد جزئی از عوارض متداول و کوتاه مدت کاشت ایمپلنت است که با توجه به نتایج فوق العاده خوبی که روی زیبایی چهره و سلامت دهان و دندان افراد دارد قابل تحمل کردن خواهد بود.

سوم- در صورت عدم مراجعه به متخصص ایمپلنت با تجربه ممکن است عملیات کاشت ایمپلنت با شکست روبرو شود. همچنین عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز در شکست نتایج و عملیات کاشت ایمپلنت تاثیرگذار است.

سخن نهایی

کاشت ایمپلنت به دلیل دوام بالا و افزایش اعتماد به نفس بیماران بسیار حائز اهمیت است و به روشی محبوب در میان همه اقشار جامعه با هر سن و جنسیتی تبدیل شده است. همچنین کاشت ایمپلنت موجب تراکم استخوان فک شده و از تحلیل رفتن استخوان فک و لثه ها جلوگیری می کند و به بیمار کمک می کند تا در فرایند گفتار و جویدن و بلع غذا با مشکلی روبرو نشود. اما مهم ترین تاثیر و مزیت کاشت ایمپلنت روی زیبایی چهره افراد است، زیرا مانع از کوچک شدن فک و ایجاد چین وچروک در اطراف چانه و لب ها شده و از پیری زودرس جلوگیری می نماید. بنابراین توصیه می شود در صورتی که بیماران یک یا چند دندان خود را از دست دادند، فوراً اقدام به کاشت ایمپلنت نمایند تا از بروز مشکلات ثانویه پیشگیری شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  همه چیز درباره ایمپلنت های اندوستال
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code