اصلاح لبخند لثه‌ ای با لیزر

اهمیت لبخند در جامعه کنونی بسیار واضح و مشخص است. در هر جلسه کاری، خانوادگی، دوستانه و عاطفی لبخندزدن نشانه رضایت خاطر شما بوده و اهمیت ویژه‌ای دارد. برخی افراد به دلایل متفاوت از نحوه لبخند خود راضی نیستند. آن‌ها در انجام فعالیت‌های اجتماعی خود به مشکل می‌خورند و اعتماد به نفس کافی برای رویارویی با مشکلات خود را ندارند. یکی از این دلایل لبخند لثه‌ای بوده که در میان افراد شایع است. امروزه برای این مشکل راه حل صدرصد، بدون عوارض و درد وجود دارد. اصلاح لبخند لثه‌ای با لیزر می‌تواند بهترین راه برای درمان باشد.

لبخند لثه ای چیست؟

بعضی افراد هستند که هنگام لبخند، بیش از مقداری که نرمال شناخته ‌شده، لثه‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند. این مقدار یعنی بیش از 4 میلی‌متر از لثه که افراد را ناراضی می‌کند. ایجاد یک لبخند زیبا در جامعه امروزی کار سختی نیست و با ابزارهای پیشرفته انجام می‌شود. دندانپزشک متخصص در صورتی که علت بروز چنین مشکلی را پیدا کند به بیمار کمک میکند که لبخند خود را اصلاح و بازسازی نماید. یک لبخند زیبا علاوه بر دندان‌های سالم، نیازمند لثه‌های سالم و نرمال است. این نوع از مشکلات لبخند، بیشتر در افرادی دیده می‌شود که جوان هستند.

لبخند لثه‌ای بیشتر توسط خانم‌ها مشکل شمرده می‌شود و آقایان اهمیت کمتری به این موضوع می‌دهند. کسانی که برای اصلاح لبخند لثه‌ای به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند بیشتر افراد 20 الی 30 ساله هستند. تحقیقات نشان ‌داده است این مشکل به مرور زمان و کهولت سن کمتر دیده می‌شود و اهمیت چندانی نخواهد داشت. روش‌های درمان و اصلاح لبخند لثه‌ای متفاوتی وجود دارد اما روشی که به تازگی با علم نوین شناخته ‌شده اصلاح لبخند لثه‌ای با لیزر است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت یک روزه یا فوری چیست؟

چه دلایلی باعث لبخند لثه ای می شوند؟

لبخند لثه‌ای تنها مربوط به قرارگیری نامناسب لثه نیست و امکان دارد ناشی از عوامل دیگری مانند دندان‌ها، فک و لب‌ها، مشکلات ژنتیکی و غیره باشد. دندانپزشک متخصص روش‌های متفاوتی جهت اصلاح لبخند لثه‌ای دارد. پس اول تشخیص درست علت لبخند لثه‌ای باید مورد بررسی قرار گیرد و سپس درمان شود. هر دلیلی می‌تواند یک راه ‌حل مختص به خود را داشته باشد که دلایل دیگر با آن روش اصلاح نمی‌شوند. اولین عامل که شایع‌ترین عامل بوده، پوشش بیش‌ از اندازه لثه روی دندان‌ها است. بلند بودن فک بیمار می‌تواند یکی دیگر از عواملی باشد که لبخند لثه‌ای را پدیدار می‌کند.

اگر بافت لثه تا حدی روی دندان را بپوشاند که حین لبخند نسبت به دندان‌ها بیش از اندازه دیده شود آن فرد لبخند لثه‌ای دارد. فرد می‌تواند با مراجعه به جراح لثه و ایمپلنت متبحر، این مشکل را اصلاح کند. در یکی از روش های درمانی، دندانپزشک قسمت اضافه از لثه را برمی‌دارد و تاج دندان‌ها بیشتر نمایان می‌شوند. طول دندان‌های بیمار پس از جراحی به حالت نرمال برمی‌گردد و لبخندی زیبا را می‌سازد. عامل بعدی که می‌تواند لبخند فرد را تحت تأثیر قرار دهد رویش دندان‌ها است. عوامل متعددی می‌توانند روی رویش نرمال دندان‌ها تأثیرگذار باشند.

در برخی مواقع دندان‌ها کمتر از حدی که باید رشد می‌کنند و کوتاه‌تر از لثه دیده می‌شوند. اصلاح این نوع از لبخند لثه‌ای توسط دندانپزشک با قراردادن روکش روی دندان‌ها انجام می‌شود. در برخی موارد دیده ‌شده، ساییدن دندان‌ها به یکدیگر طی مدتی موجب کوتاهی آن‌‍‌ها شده است. پدیدارشدن بافت لثه حین لبخند می‌تواند از بالارفتن بیش از حد لب‌ها حین لبخند باشد. اگر لب‌ بالا 6 الی 8 میلی‌متر بالاتر از لثه قرار گیرد، لبخند فرد را دچار مشکل می‌کند.

درمان لبخند لثه ای چه ضرورتی دارد؟

داشتن لبخندی زیبا برای افرادی که لبخند لثه‌ای دارند بسیار اهمیت دارد. مشکل این افراد به راحتی با روش‌های گوناگونی که توسط دندانپزشکان توصیه می‌شوند، درمان شدنی است. راه اصلاح لبخند لثه‌ای با لیزر یا راه‌های دیگر توسط دندانپزشک متخصص انتخاب می‌شوند. یعنی دندانپزشک باید طی معایناتی که انجام می‌دهد طبق خصوصیات بیمار روش درمان لبخند او را برگزیند. تمام مواردی که جزء دلایل ایجاد لبخند لثه‌ای هستند با لیفت لثه قابل درمان خواهند بود. همچنین متخصص در همان مراجعه اول تمام هزینه‌هایی که باید صرف اصلاح لبخند لثه‌ای شود را تعیین می‌کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا لثه در اطراف یک دندان ملتهب می شود؟

اغلب افرادی که برای اصلاح لبخند لثه‌ای به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه می‌نمایند، با یک لیفت ساده لثه درمان می‌شوند. روش جینجیوکتومی که با بی‌حسی موضعی در بیمار انجام می‌شود، می‌تواند در کوتاه‌ترین مدت بیشترین نتایج را داشته باشد. این روش بستگی به تشخیص دندانپزشک دارد. متخصص در اجرای روش جینجیوکتومی، بافت اضافی لثه را برداشته و با دندان‌ها متناسب می‌کند. در مواردی هم برای زیباتر شدن لبخند بیمار، متخصص به او توصیه خواهد کرد که از ونیر پرسلنی و روکش دندان استفاده نماید.

استفاده از لیزر در درمان لبخند لثه ای

استفاده از لیزر برای جراحی‌های سرپایی و کوچک بسیار شایع‌ شده است. در اجرای جراحی‌های متفاوت دندانپزشکی نیز برای خون‌ریزی کمتر بیمار و عواملی مانند دقت بیشتر جراحی، از لیزر استفاده می‌شود. بیماری شایعی که در افراد بزرگسال روی می‌دهد تحلیل لثه است. این بیماری که بیشتر در افراد 40 سال به بالا دیده‌ میشود. ناگفته نماند که آقایان بیشتر از خانم‌ها دچار این عارضه هستند و اغلب به اشتباه آن‌ را نشانه‌ای از بالارفتن سن می‌دانند. متخصص برای اینکه از مشکلات لثه در این بیماران جلوگیری کند از لیزر استفاده می‌کند.

متخصص دندانپزشک از لیزر دایود برای اصلاح، فرم‌دهی و برداشتن لثه بهره می‌گیرد تا لبخندی زیبا به بیماران هدیه کند. استفاده از لیزر برای چنین مواردی کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد. اصلاح لبخند لثه‌ای با لیزر هم مانند همین روش است. استفاده از لیزر در درمان لبخند لثه‌ای بدون اصلاح استخوان فک صورت می‌گیرد. روش لیزر برای درمان این مشکل و برای رسیدن به نتیجه مطلوب (مشخص ‌شدن اندازه استاندارد برای تاج دندان) کاملاً بدون درد، خون‌ریزی، تورم و بخیه انجام می‌شود. بافت لثه در بیمارانی که از این روش استفاده کرده‌اند در مدت کوتاهی بهبود خواهد یافت.

اصلاح لبخند لثه‌ ای با لیزر

اصلاح لبخند لثه‌ ای با لیزر

سؤالات متداول اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

  1. جراحی لب چه تأثیری در اصلاح لبخند لثه‌ای دارد؟
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  رژیم غذایی (تغذیه) مناسب پس از ایمپلنت دندان

تحرک زیاد لب و بالارفتن بیش از اندازه آن حین لبخند با جراحی درمان می‌شود. در این روش متخصص لب بالایی بیمار را به حد نرمال پایین می‌آورد که موجب اصلاح لبخند لثه‌ای خواهد شد.

  1. جراحی لب چهره را غیر طبیعی نشان می‌دهد؟

بیشتر بیمارانی که این جراحی را انجام می‌دهند علاوه بر زیبایی لبخند به مزایای دیگری نیز دست می‌یابند. از جمله این مزایا می‌توان به جذابیت لب‌ها اشاره کرد. بعد از این جراحی، لب فرد پرحجم‌تر دیده می‌شود.

  1. آیا اصلاح لبخند لثه‌ای با لیزر به سلامت دهان کمک می‌کند؟

پلاک‌هایی که طی روز روی دندان‌ها ایجاد می‌شوند می‌بایست پاک شوند. این پلاک‌ها در افرادی که دچار لبخند لثه‌ای هستند، دیده نمی‌شوند. با وجود اینکه فرد می‌تواند مسواک بزند یا از نخ‌دندان استفاده کند، اما گاهی این پلاک‌ها مخفی می‌مانند. جراحی لبخند لثه‌ای علاوه بر زیبا سازی طرح لبخند، حتی می‌تواند برخی التهابات لثه را بهبود بخشد.

کلام آخر

اصلاح لبخند لثه‌ای با لیزر در کلینیک‌های دندانپزشکی این روزها به راحتی انجام می‌شود. افرادی که به دلیل ترس از درد و خون‌ریزی مشکل لبخند لثه‌ای خود را حل نمی‌کنند می‌توانند از این روش استفاده نمایند. متخصصان دندانپزشکی با بهره‌گیری از لیزر در روند اصلاح درمان مشکلات دندان موجب شده‌اند تا سطح بهبود فرد و رضایت از جراحی‌ها بالا رود. اصلاح لبخند لثه‌ای با لیزر بدون درد انجام می‌شود و بیمار قادر است در مدت زمان کمی لبخند زیبایی داشته باشد. همچنین هنگام جراحی به بافت لثه و رگ‌های خونی آسیب وارد نخواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code